دیدار استاندار گلستان با ساکنان قدیمی جزیره آشوراده، تجلیل از یاوران وقف استان، اتمام فاز اول ساماندهی زیر ساخت‌های گردشگری مجموعه اسبدوانی صوفیان کلاله و هشدار احتمال وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی استان از جمله خبرهای کوتاه امروز شنبه گلستان است.

دیدار استاندار گلستان با ساکنان جزیره آشوراده و چند خبر کوتاه

به گزارش گلستان ۲۴؛ استاندار گلستان با حضور در جزیره آشوراده در نشست صمیمی با حدود یکصد نفر از اهالی قدیمی این جزیره شرکت و درخواست ها و نظرات آنها را شنید.

هادی حق شناس در این نشست اظهار داشت :تلاش می کنیم آشوراده تنها جزیره دریای خزر را با رعایت تمام نکات محیط زیستی به منطقه ای گردشگری تبدیل کنیم.

**

یاوران وقف استان گلستان با برگزاری همایشی در امامزاده عبدالله (ع) گرگان تجلیل شدند.

 در این همایش علاوه بر تجلیل از جمعی از اصحاب وقف و خبرنگاران رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب گلستان، بقعه متبرکه امامزاده عبدالله (ع) شهر گرگان با حضور جمعی از مسوولان اوقاف استان غبارروبی شد.

**

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از اتمام فاز اول ساماندهی زیر ساخت های گردشگری مجموعه اسبدوانی صوفیان کلاله با اعتبار ۵ میلیارد ریالی خبر داد.

ابراهیم کریمی گفت: احداث ساختمان مدیریت، نگهبانی و سرویس بهداشتی از جمله اقدامات اجرایی در این فاز بود.

**
معاون پیشگیری بهزیستی گلستان گفت: طرح پیشگیری تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ ساله در ۲۴۶ مهدکودک و ۵۵ پایگاه دایمی سنجش در گلستان انجام می‌شود.

کبری رضایی گفت: پارسال در این طرح بیش از ۸۴ هزار کودک شرکت کردند که ۳۶۶ نفر به عینک نیاز داشتند و بر روی ۱۸ نفر نیز جراحی چشم انجام شد.

**

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت : با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و وقوع سیلاب به ویژه در دره ها و مناطق کوهستانی استان از فردا یکشنبه وجود دارد.

حسن فرازجو اظهار داشت : از امشب تا بامداد پس فردا دوشنبه بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش دما در استان پیش بینی شده و در این مدت به علت وقوع رگبارهای شدید محلی و نقطه ای، احتمال وقوع سیلاب به ویژه در نواحی غربی و کوهپایه ای استان دور از انتظار نیست.

وی از مردم خواست در این مدت در حاشیه رودخانه های دایمی و فصلی استان توقف نکرده و از نزدیک شدن به رودخانه ها، مسیل ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل، خودداری کنند.

**

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که نیمه اول امسال  ۱۳۶ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید و ۸۰ درصد از برنامه تولید پیش بینی شده محقق شد.

حبیب الله تاشی اظهار داشت: وقوع سیل ابتدای سال و وارد شدن خسارت سنگین به بخشی از واحدهای تولیدی فعال در شهرستان های استان به ویژه در گنبدکاووس و آق قلا از عوامل مهم محقق نشدن ۱۰۰ درصد پیش بینی تولید گوشت مرغ استان در این مدت بود.

**

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت که پس از جاری شدن سیل ابتدای سال، بیش از یک هزار کیلومتر مقطع قابل لایروبی در پنج حوزه آبریز استان شناسایی شد.

حسین دهقان اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۵۳ کیلومتر از رودخانه ها و مجاری آبی استان لایروبی شده و با توجه به ضرورت بهبود ظرفیت آبگذری رودخانه ها به دلیل انباشت و رسوب در رودخانه ها پس از سیل، دولت ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار با تخصیص ۱۰۰ درصد به شرکت آب منطقه ای استان ابلاغ کرده است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار