خرید یک هزار و ۸۰۰ تن سویا از کشاورزان استان، برگزاری مانور پدافند غیرعامل در حوزه مقابله با تب برفکی و اجرای پرفومرنس (نمایش اجرا محور) در پارک جنگلی النگدره از جمله اخبار کوتاه روز دوشنبه گلستان است.

اخبار کوتاه روز دوشنبه گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: از ابتدای خرید تضمینی سویا در استان تاکنون یک هزار و ۸۰۰ تن محصول از کشاورزان تحویل گرفته شد.

حمیدرضا علی محمدی اظهار داشت: خرید تضمینی سویا از ۲۹ مهر با دایر کردن ۱۴ مرکز خرید تضمینی سویا در شهرستانهای بندرگز ، بندرترکمن، کردکوی، گرگان، علی آباد، رامیان، گنبدکاووس و گالیکش، آغاز شده است.

با پیش بینی جهاد کشاورزی گلستان انتظار می رود از ۱۸ هزار هکتار زمین زیر کشت سویا بیش از ۲۸ هزار تن محصول خرید شود.

**

مانور پدافند غیرعامل در حوزه پیشگیری و مقابله با تب برفکی در دام های استان در شهرستان های گرگان، گنبدکاووس و مینودشت برگزار شد.

براساس آمار دامپزشکی ، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین برای پرورش در گلستان وجود دارد که نقش به سزایی در اقتصاد ساکنان آن ایفا می کند.

**

حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون امور فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در گرگان گفت که تا پایان سال ۳ جشنواره عکس وقف، بزرگداشت حضرت دانیال نبی (ع) و آیت الله العظمی (سیدمحمود) شاهرودی به میزبانی سه استان فارس، خوزستان و سمنان برگزار می‌شود.

**

به همت هنرمند گلستانی پرفورمنس گفتگو محور "توله خرس سوادکوه" به همت جواد عظیمی دانش آموخته هنر در پارک جنگلی النگدره گرگان با استقبال علاقه‌مندان به آثار مفهومی و تعاملی اجرا شد.

اجرای گفتگو محور "توله خرس سوادکوه" مجموعه ای از مجسمه، رقص آیینی بومی (پُرخوانی) و اطلاعات مرتبط با خرس قهوه ای جنگل های البرز بود.

**

رحیمی سرپرست شرکت آب و فاضلاب گلستان اعلام کرد: کاهش فشار آب در شهر نوکنده به دلیل شکستگی ناشی از سیل و طغیان رودخانه است.

وی از شهروندان نوکنده خواست با توجه کاهش فشار آب در برخی از نقاط با رعایت صرفه جویی حداکثری در مصارف روزانه امکان بهره مندی سایر همشهریان را فراهم آورده و از شستشوی گل و لای معابر و گذرگاهها با آب شرب تا زمان برقراری شرایط پایدار جوی پرهیز کنند.

** 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، از فراخوان جذب ناظران افتخاری در این سازمان خبر داد و گفت: افراد علاقمند میتوانند از ۱۵ تا ۳۰ آبان مشخصات خود را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۲۷۱۱۲۲۲۲۹۴ ارسال کنند تا پس از طی مراحل قانونی با آنان تماس گرفته شود و بعد از طی دوره های آموزشی زمینه تداوم همکاریهای نظارتی با ایشان فراهم گردد.

اصغری گفت : ناظران افتخاری در زمینه نظارت بر عملکرد و رفتار واحدهای صنفی، رصد بازار، ارزیابی شرایط بازار و بررسی مشکلات و نارسایی‌های آن، بازرسان و ستادهای خبری سازمان‌های یادشده را در احقاق حقوق شهروندان یاری می‌دهند.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار