مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: بنگاه اقتصادی حاد و در حال تعطیلی در استان وجود ندارد، کارگران برخی بنگاه‌ها حقوق معوق دارند، هیچ بنگاه اقتصادی در حد بحران، تحصن و اعتصاب نیست، گلستان جزو استان‌های سبز در بحران‌های کارگری است.

گلستان جزو استان‌های سبز در بحران‌های کارگری

گزارش گلستان ۲۴؛ سعید مازندرانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در سال گذشته آمار 29 هزار شغل در سامانه رصد به ثبت رسید که ۱۱ هزار شغل برای بانوان بوده است.

وی در خصوص سهم بانوان در زمینه اشتغال تصریح کرد: ۸۰ درصد بانوان در طرح کارورزی جذب شدند که تمام آنها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در سال ۱۳۹۷ به میزان ۱۳.۳ درصد عنوان کرد و افزود: این در حالی است که نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور 18.6 درصد بوده است.

* بنگاه اقتصادی حاد و در حال تعطیلی در استان گلستان نداریم

مازندرانی اظهار کرد: نرخ بیکاری استان گلستان براساس اعلام مرکز آمار ۱۱ درصد اعلام شد که نسبت به سال گذشته 2.2 درصد افزایش داشت که این اتفاق ناشی از سیل، فشار اقتصادی و تحریم‌ها، بحث‌های انقباضی در گردش مالی بوده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که یک درصد از نرخ بیکاری استان در فصل تابستان کاهش یابد و به نرخ 10 درصد در این زمینه برسیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با تاکید بر اینکه بنگاه اقتصادی حاد و در حال تعطیلی در استان گلستان نداریم، گفت: کارگران برخی بنگاه‌ها حقوق معوق دارند، هیچ بنگاه اقتصادی در حد بحران، تحصن و اعتصاب نیست، گلستان جزو استان‌های سبز در بحران‌های کارگری است.

مازندرانی از طرح «حمایت از 200 بانوی خودسرپرست» با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد و بیان کرد: اجرای این طرح در مراسم روز شنبه 9 شهریور در استان گلستان برگزار می‌شود.

* فعالیت 2 هزار و 700 تعاونی فعال در استان گلستان

وی از فعالیت 2 هزار و 700 تعاونی فعال در استان گلستان خبر داد و ابراز کرد: ۵۰ درصد این تعاونی‌ها در زمینه کشاورزی فعال هستند و مابقی در بخش صنعت ساختمان، پوشاک، صنایع تبدیلی و صنایع بزرگ فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر عضو تعاونی‌های استان هستند،گفت: ۶۰ درصد جمعیت استان عضو تعاونی هستند.

به گفته مازندرانی؛ سال گذشته ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید فقط مختص واحدهای سراپا «فعال» داده شد که میزان اخراج نیروی کار در سال گذشته کاهش پیدا کرد.

وی در خصوص پرورش قارچ گرانقیمت ترافل اظهار کرد: تولید، احیا و برداشت قارچ ترافل به صورت علمی در ۲۰ هزار هکتار زمین در جنگل گالیکش به اتحادیه مرتعداران واگذار شده است.

مازندرانی از اجرای طرح «روستا تعاون» در استان خبر داد و گفت: سال گذشته این طرح را در استان گلستان اجرا کردیم بر اساس توانمندی هر روستا اجرای طرح مشخص شده است، در این راستا مشاغل خرد و کوچک که پایداری کمتری دارند به هم متصل تا شبکه فروش و توزیع تقویت شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار