دانشجویان و دغدغه‌مندان گلستانی با هدف نشان دادن حجم زمین‌خواری در اراضی جنگلی روستای زیارت، طوفان توئیتری به راه انداختند.

غارت منابع ملی در روستای زیارت / دانشجویان علیه زمین‌خواری در جنگل گلستان طوفان توئیتری به راه انداختند
به گزارش گلستان ۲۴؛ دانشجویان مطالبه گر همیشه خود را برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی پیش قدم دانسته اند. این روز‌ها که خبر‌های جنگل خواری و زمین خواری‌های متعدد از گوشه و کنار کشورمان به گوش می‌رسد و نشان می‌دهد عده‌ای از اعتماد مردم سوء استفاده کرده و برای خود از راه‌های غیرقانونی کسب مال کرده اند، باز هم دانشجویان پای کار هستند و فساد‌ها را برای تابلوی اعلانات عمومی رسانه می‌زنند.

این بار دانشجویان گلستانی پرچم عدالت خواهی را برافراشته اند و به زمین خواری‌های گسترده در اراضی جنوبی جنگل‌های گلستان و در روستای زیارت اعتراض کرده اند. 

شب گذشته، به همت دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های گلستان و به ویژه قرارگاه شهید احمدی روشن این استان، توییتریست‌ها فعال شدند و به ساخت و ساز‌های بی ضابطه در روستای زیارت که باعث از بین رفتن پوشش طبیعی این روستا و همچنین برج سازی‌های عجیب و غریب در آن شده، اعتراض کردند. 

محمد شاهکوهی، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن گلستان در حساب توییتری خود نوشت: ما در مفاسد مدیریت ارضی روستای زیارت تنها با خلأ اجرای صحیح قوانین روبه رو نیستیم، بلکه با دو شبکه سرویس گیرنده و سرویس دهنده فساد روبه رو هستیم که امروز جنوب استان گلستان را تبدیل به نماد قانون گریزی در رعایت قوانین ارضی کرده است.
 

743262_491

 
سیدعلی طاهری، رئیس دانشگاه آزاد گلستان نیز در این جریان همراه دانشجویان شد و در توییتر خود نوشت: جنگل‌های روستای زیارت می‌توانست میراثی برای آیندگان باشد که متأسفانه بخش مهمی از آن‌ها به خاطر خودخواهی‌های برخی متمکنان و کوتاهی‌های دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، تخریب شده و موجب تأثر و حسرت گردیده است.
 

743261_248

 
یکی از محیط بانان در اراضی جنگلی گلستان با هشتگ روستای زیارت، به زیست بوم جنگل‌های این روستا اشاره کرد و نوشت: اگر می‌دانستید چه حیوانانت زیادی به علت تخریب اکوسیستم توسط جنگل خواران و ویلاسازان در روستای زیارت از بین رفته اند، همین الان علیه شبکه فساد در استان گلستان قیام می‌کردید.

743266_230

 
حسین پاسندی از فعالان دانشجویی این استان نیز به حضور افراد متنفذ غارتگر در روستای زیارت اشاره کرد و نوشت: در ماجرای روستای زیارت موضوع از زمین خواری فراتر است! در اینجا افراد متنفذ در حال غارت منابع ملی هستند.

743267_887

امیرمسعود رایجی، فعال دانشجویی و فرهنگی گلستان نیز در توییتر خود نوشت: در رابطه با روستای زیارت چند تخلف رخ داده است که سهم مسئولان مربوطه سهل انگاری و عدم نظارت است. کوته بینی در تنظیم قوانین را که منجر به انجام چنین حجمی از تخلف در منطقه حفاظت شده جهان نامه شده است، به آن اضافه کنید.
 

743265_922

 
عبدالله کرامتی نیز در توییتر خود به موضوع محصورسازی روستای زیارت از سوی دادگستری استان اشاره کرد و این موضوع را مغایر با اصل شفافیت دانست و نوشت: رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با هدف جلوگیری از ساخت وساز‌های جدید در منطقه روستای زیارت گرگان، گیت ورودی در این روستا راه اندازی می‌شود.
 
وی در ادامه نوشت: کسی که بخواهد وارد شود، می‌شود.
 

743298_383

 
کاربری دیگر با نام مامانا به ازبین رفتن اکوسیستم طبیعی در این روستا اشاره کرد و نوشت: هفته گذشته برای تفریح به آبشار زیارت رفتیم. پوشش گیاهی به شدت از بین رفته و با کوچک‌ترین وزش باد، گردوخاک به پا می‌شود.
 

743260_321

 
کاربری دیگر با نام مصطفی عکسی از جنگل‌های روستای زیارت را منتشر کرد و نوشت: بدون شرح! جا‌های خالی را با ساختمان‌های مناسب پر کنید.

743264_473

 
هادی عرب، از دیگر کاربران توییتر و فعال در استان گلستان نیز با اشاره به اینکه روستای زیارت در سال ۸۵ یکی از ۱۰ روستای دارای بافت تاریخی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده، نوشت: روستایی که فقط ۶ خانه داشت الان بیشتر از هفت هزار واحد مسکونی غیرمجاز در جنگل و کوه و حریم رودخانه آن ساخته شده است.

743259_987

 
موضوع جنگل خواری در استان گلستان که البته در جریان سیل اخیر هم بی تأثیر نبوده است، مدتی است توسط دانشجویان این استان پیگیری می‌شود. پیش از این دانشجویان در جلساتی با مسئولان دادگستری البرز اسنادی مربوط به زمین خواری در این منطقه را ارائه کرده بودند؛ اسنادی که با تحقیقات دانشجویان، به ویژه دانشجویان قرارگاه شهید احمدی روشن گلستان به دست آمده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار