فرماندار گرگان:

فرماندار شهرستان گرگان گفت: کشت گیاهان دارویی در اولویت روستاهای شهرستان قرار می گیرد.

کشت گیاهان دارویی اولویت روستاهای شهرستان گرگان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، محمد حمیدی اظهار کرد: در فاز اول اجرای گیاهان دارویی روستاهای زیارت، شاهکوه و چهارباغ در دستور کار قرار گرفتند.

فرماندار گرگان افزود: کمیته گیاهان دارویی شهرستان با ترکیب ۱۳ نفر از اهالی روستای زیارت انتخاب شدند و شروع کار آن ها نیز کشت زعفران بوده و امروز نیز در حال برداشت این محصول است.

حمیدی ادامه داد: در راستای حمایت، ترویج وفرهنگ سازی و بومی سازی این محصول ۵۰ میلیون تومان از اعتبارات جهاد کشاورزی به منظور در اختیار قرار دادن پیاز رایگان زعفران تخصیص داده شد که در این راستا ۵۸ نفر در ۵۸ قطعه در مجموع بالغ بر ۳.۵ هکتار از مزارع زیر کشت زعفران قرار گرفت.

وی یادآور شد: در سنوات گذشته با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت عملا یک پیام دیگر موضوع گردشگری و توریست را تحت الشعاع خود قرار دارد و امیدواریم با به نتیجه رسیدن و توسعه گیاهان دارویی از جمله زعفران و گل گاوزبان بتوانیم طور دیگری این مناطق را در استان و کشور معرفی کنیم.

فرماندار گرگان ادامه داد: ترویج و کشت گل گاو زبان یکی دیگر از برنامه های ما در شهرستان است که در حال حاضر نیز ۱۵ هزار اصله گل محمدی در روستای زیارت گشت شده است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با کشت گیاهان دارویی، ساخت و سازهای غیر مجاز را به سمت کشت این گیاهان تغییر دهیم و درآمد پایدار را در این روستاها شاهد باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار