آزادشهر:

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر با بیان اینکه زعفران آزادشهر باید با برندهای معتبر در بازار کشورهای همسایه عرضه شود، گفت: امسال ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در این شهرستان پرداخت شد.

۶۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری در آزادشهر پرداخت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید عبدالله حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در شهرستان آزادشهر اظهار داشت: امسال 228 پرونده با اعتبار 19 میلیارد تومان و اشتغالزایی 367 نفر به بانک در راستای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سامانه کارا ارسال شده است. از این تعداد، 106 پرونده با اعتبار 6 میلیارد و 400 میلیون تومان و اشتغال 157 نفر تاکنون جذب و پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر بیان داشت: تعهد اشتغال ما در سامانه کارا برای جهاد کشاورزی آزادشهر،  165 نفر بوده که تاکنون توانستیم با ایجاد مشاغل خانگی این رقم را به 296  نفر برسانیم.

وی در زمینه کشت گیاهان دارویی گفت: حدود 300 هکتار از اراضی شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته که از این میزان 250 هکتار زعفران و 50 هکتار آن گل گاو زبان است و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک تن و 40 کیلو تولید این محصولات را داشته باشیم.

حسینی ادامه داد: شهرستان آزادشهر بیشترین کشت گیاهان دارویی در سطح استان را دارا است و کشت این گیاهان سبب اشتغالزایی پایدار و تولید محصولات چند برابری و افزایش درآمد خانواده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر یادآور شد: سالانه به صورت میانگین 10 هزار تن تولید انواع محصولات باغی در این شهرستان داریم که به علت سرمازدگی 2 سال اخیر پیش‌بینی می‌شود تولید این محصولات افزایش نیابد و اگر امسال شرایط آب و هوایی برای محصولات باغی مناسب باشد، انتظار داریم تولید محصولات در سال آینده به 11 هزار تن برسد.

وی ابراز کرد: دولت در راستای خسارت از سرمازدگی باغات تسهیلات بلاعوض پرداخت نمی‌کند، اما کشاورزان می‌توانند تسهیلات بانکی بین 10 تا 15 میلیون تومانی برای هر هکتار با سود 15 درصد و بازده زمانی 3 ساله دریافت کنند.

حسینی با اشاره به اینکه طرح ارتقاء بهداشت زعفران در زمان برداشت این محصول اجرا خواهد شد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه زعفران محصولی حساس بوده و عدم رعایت بهداشت و نکات برداشت مورد نظر، سبب کاهش کیفیت و رنگ دهی و طعم آن خواهد شد،  به همین منظور امسال در 4 روستا وامنان، نراب، کاشیدار و سیب‌چال آزادشهر وسایل بهداشتی برای برداشت محصول زعفران توزیع خواهد شد.

وی اظهار کرد: به صورت پایلوت در هر روستا 2 خانواده ماسک، دستکش،پارچه و توری خشک کن  برای فرهنگ سازی مردم هنگام برداشت محصول خواهند داشت، ضمن اینکه روش‌های صحیح برداشت و نگهداری و خشک کردن محصول زعفران آموزش داده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر اظهار داشت: با رعایت نکات ریز بهداشتی می‌توانیم محصولات ارگانیک و باکیفیت براساس استانداردهای جهانی عرضه کنیم تا شهرستان آزادشهر با برند معتبر بتواند زعفران را به کشورهای دیگر صادر کند.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار