تخریب ۷ خانه غیرمجاز در روستای زیارت گرگان، اعلام جدول زمانبندی نمایش‌های سی امین جشنواره تئاتر استان، بهره‌برداری از بزرگترین مجتمع تجاری موقوفه شمال کشور در گرگان و تهیه زمین جایگزین برای واحدهای تاریخی آسیب دیده از سیل گمیشان از جمله اخبار کوتاه امروز پنجشنبه گلستان است.

تخریب ۷ خانه غیرمجاز روستای زیارت و چند خبر کوتاه از گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ ۷ خانه غیر مجاز در روستای زیارت شهر گرگان با حکم قضایی تخریب شد

با دستور دادستان گرگان از آغاز سال تاکنون ۱۸۶ بنای غیر مجاز در حریم رودخانه‌های استان گلستان قلع و قمع شده است.

**

رییس پارک علم و فناوری گلستان از تخصیص غرفه رایگان به استارتاپ‌های فعال استان برای شرکت در نهمین دوره نمایشگاه تخصصی کامپیوتر، ماشین‌های اداری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، رسانه‌های دیجیتال و تراکنش توسط این پارک خبر داد.

این نمایشگاه از ٣٠ آبان تا ٣ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گلستان برگزار می شود.

**

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت طرح های زهکشی و آبخیزداری در مقابله با سیلاب گفت: اجرای طرح های آبخیزداری در نوکنده باعث شد خسارت بارندگی های اخیر با وجود بارش ۱۰۴ میلی متری کاهش یابد.

هادی حق شناس اظهار داشت: در بارندگی چند روز گذشته ۱۶۵ میلیون متر مکعب باران در استان بارید و خوشبختانه به دلیل اقداماتی همچون تعمیر دریچه های سد وشمگیر و لایروبی رودخانه گرگانرود در سطح شهر آق قلا میزان خسارات به شدت کاهش یافت.

وی گفت: از مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر رودخانه های گلستان، یک هزار کیلومتر نیازمند لایروبی است و تاکنون ۱۵۶ کیلومتر آن لایروبی شده است.

**

جدول زمانبندی نمایش های سی امین جشنواره تئاتر استان گلستان شد.

نمایش های متساوی الساقین، پرواز پروانه ای و رویاهای آبی مردان صلیب سرخ در روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه، نمایش های کورتکس و خاطرات هنرپیشه نقش دوم در روز سه شنبه ۲۸ آبان ماه و سه نمایش راشومون، وصال خوانی درباره چند بی شعور و نقل سرخ چهارشنبه ۲۹ آبان ماه به روی صحنه خواهند رفت.

سی امین جشنواره تئاتر گلستان از ۲۷ آبان ماه به مدت  چهار روز در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.

**

همزمان با دهه گرامیداشت وقف، بزرگترین مجتمع تجاری موقوفه شمال کشور به مساحت یک هزار و ۹۰ متر مربع با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال در شهر گرگان به بهره برداری رسید.

**

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: ۴۵ درصد از صدقات پرداختی امسال گلستانی‌ها در بخش‌های حمایتی شامل کمک‌هزینه‌های درمانی، تحصیلی و خرید لوازم ضروری منزل و کمک‌هزینه ازدواج و ۲۶ درصد در بخش مسکن و باقی‌مانده در بخش فرهنگی و اشتغال نیازمندان و محرومان اختصاص یافت.

اسکندر اسکندری گفت که در هفت ماهه امسال مردم گلستان ۳۴ میلیارد ریال به کمیته امداد از طریق صندوق های صدقات کمک کردند.

**

عملیات اجرای پروژه آبیاری تحت فشار در ۱۹۸ هکتار اراضی از روستای صوفی شیخ انصاری شهرستان کلاله  با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.

**

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان با تایید وجود طیف بندی بین اعضای و اختلاف نظر بین آنها گفت : این مساله امری مرسوم و موجب تقویت نظارت در حوزه مدیریت شهری می شود.

حسین ربیعی صبح اظهار داشت : مجموعه کلان مدیریت شهری گرگان با گستردگی مالی ونیروی انسانی زیادی روبرو است که این امر نیاز به نظارت بر عملکرد واحد ها و مدیریت های مختلف را تشدید می کند.

وی گفت که از بودجه ۳ هزار میلیارد ریالی گرگان فقط ۳۰ درصد محقق شده که بخش اعظم آن مربوط به مساعدت های مالی ناشی از اجرای مجدد  قانون ارزش افزوده و کمک عوارضی نفت است.

**

زمانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن استان از تهیه زمین  جایگزین برای واحد های تاریخی آسیب دیده از سیل گمیشان خبر داد و گفت: برای مالکان  ۱۲۰ خانه تاریخی و میراثی و در حریم رودخانه شهر این شهرستان ۲ هکتار زمین در نظر گرفته شده که تفکیک و به آنان واگذار می‌شود. 

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار