مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ۵۷۵ میلیارد تومان تسهیلات ساخت و نوسازی و ۱۸۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده استان پیش‌بینی شد.

اختصاص ۷۵۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای بازسازی مناطق سیل‌زده گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدتقی زمانی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن روز روستا و با یادآوری خسارت‌های رانش زمین و سیل اوایل امسال به 500 روستا و 4 شهر در استان گلستان اظهارداشت: از همان روزهای نخست وقوع سیل بیش از 120 تیم ارزیاب به مناطق سیل‌زده استان اعزام شدند و آخرین آمارها حاکی از خسارت به 21 هزار و 100 واحد مسکونی شهری و روستایی است.

وی افزود: از این تعداد هفت هزار و 400 واحدمسکونی تخریبی و 13 هزار و 700 واحدمسکونی نیز تعمیراتی هستند.

مدیرکل بنیادمسکن استان بیان داشت: در مرحله نخست تعمیر 10 هزار و 300 واحدمسکونی با 105 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض در استان به پایان رسید. همچنین سهمیه جدید برای ساخت و تعمیر و علاوه براین پرداخت کمک بلاعوض برای سه هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده نیز به استان ابلاغ شد.

وی گفت: در حال حاضر تعمیر 13 هزار و 700 واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده استان با اعتبار 178 میلیارد تومان در حال اتمام است.

زمانی‌نژاد با بیان اینکه براساس برنامه باید حدود 30 هزار پرونده در قالب ساخت، تعمیر و کمک‌ بلاعوض به بانک‌ها معرفی شود، خاطرنشان کرد: تا کنون 26 هزار و 771 پرونده به بانک‌ها معرفی شده و بانک‌ها تا امروز برای پرداخت تسهیلات به 21 هزار و 65 پرونده متعهد شده‌اند.

وی با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکونی تخریبی در مناطق سیل‌زده تا پایان امسال به اتمام می‌رسد، اظهارداشت: پی‌کنی پنج هزار و 637 واحدمسکونی در استان آغاز شده است. همچنین چهار هزار و 476 واحدمسکونی در مرحله فونداسیون، سه هزار و 265 واحد در مرحله اسکلت، یکهزار و 869 واحد نیز در مرحله سقف و یکهزار 113 واحدمسکونی نیز در مرحله دیوارچینی و نصب درب و پنجره قرار دارند.

مدیرکل بنیادمسکن استان با بیان اینکه ساخت 327 واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده استان به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: تا روز 17 مهرماه امسال 500 واحدمسکونی در این مناطق با حضور رئیس بنیادمسکن کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به مبلغ تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در مناطق سیل‌زده شهری و روستایی استان نیز گفت: در شهرها برای واحدهای احداثی 50 میلیون تومان تسهیلات و وام 15 میلیون تومانی برای معیشت پرداخت می‌شود. علاوه براین حدود 34 میلیون تومان نیز به متقاضیان شهری کمک بلاعوض پرداخت خواهدشد که در مجموع 99 میلیون تومان در مناطق شهری و 88 میلیون تومان در روستاها تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود.

زمانی‌نژاد اعلام کرد: تا کنون 109 میلیارد تومان کمک بلاعوض به 21 هزار و 854 خانوار سیل‌زده در استان پرداخت شده است. هم چنین در این مدت 25 هزارتن سیمان رایگان در این مناطق توزیع شد.

وی در ادامه به خسارت‌های رانش زمین در برخی مناطق استان اشاره کرد و گفت: 445 واحدمسکونی عمدتا در مناطق کوهستانی و سردسیر استان دچار رانش زمین شدند که برای 400 واحد زمین جدید تهیه و کار ساخت این واحدها آغاز شده است.

مدیرکل بنیادمسکن استان افزود: 575 میلیارد تومان تسهیلات ساخت و نوسازی و 180 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده استان پیش‌بینی شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار