مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خبر داد

اسکندری گفت: ۵۹۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان در سال جاری با دریافت کمک‌ هزینه ازدواج راهی خانه بخت شدند.

پرداخت کمک‌ هزینه ازدواج به ۵۹۰ مددجوی گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی کمیته امداد گلستان، «اسکندر اسکندری» با تأکید بر ضرورت رفع موانع سد راه ازدواج جوانان گفت: این نهاد در شش‌ماهه نخست امسال، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌هزینه ازدواج نوعروسان، هدیه داماد و کمک‌هزینه ازدواج مجدد بانوان را به ۵۹۰ مددجوی تحت حمایت اعطاء کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان افزود: ۶۱۹۰ مددجوی گلستانی در شش‌ماهه نخست سال ۹۸ از راهنمایی و مشاوره فردی و همچنین مشاوره گروهی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی و مهارت‌های فرزند پروری و عوامل مؤثر در تحکیم بنیان خانواده بهره‌مند شدند.

اسکندری با توجه به مضرات و آسیب‌های اجتماعی تأخیر در ازدواج نسل جوان، خاطرنشان کرد: هدف از اهدای کمک‌هزینه تأمین جهیزیه و هدیه ازدواج به نوعروسان و فرزندان ذکور خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد ترویج سنت‌های حسنه اسلامی است.

وی با توجه به مشکلات مادی و اقتصادی جوانان در راستای تشکیل خانواده تصریح کرد: نهادها و ارگان‌ها باید در شرایط حاضر، تدابیری در زمینهٔ ایجاد شرایط لازم برای تسهیل در امر ازدواج جوانان بیاندیشند و با اقدامات مناسب در رفع معضلات پیش روی ازدواج نسل جوان گام بردارند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان عدم استطاعت مالی برخی خانواده‌ها برای تهیه جهیزیه را یکی از موانع تأخیر در ازدواج نوعروسان برشمرد و یادآور شد: خیران می‌توانند با همراهی و مشارکت‌های خیرخواهانه خود با فراهم کردن زمینه ازدواج آسان فرزندان خانوارهای نیازمند و تأمین لوازم موردنیاز زندگی آن‌ها، زوج‌های جوان را روانه خانه بخت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار