همکاری شهرداری گرگان با سپاه نینوای استان گلستان برای ساخت و تکمیل چند سالن ورزشی در شهر گرگان و دیگر طرح‌های عمرانی از موضوعات مهم در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی این شهر بود.

سپاه گلستان چند پروژه عمرانی شهر گرگان را به سرانجام می‌رساند

به گزارش گلستان ۲۴؛ یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه با دستور کار بررسی لوایح و نامه‌های رسیده و به ریاست حمیدرضا آقاملایی برگزار شد.

لایحه مربوط به کمک مالی شهرداری گرگان برای مشارکت در ساخت سالن ورزشی محله گرگانجدید در صحن شورا مطرح شد که البته واکنش‌های مختلفی را در پی داشت.

برخی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان از جمله آقاملایی، ناصر گرزین و حسین ربیعی برای مشارکت در ساخت این سالن ورزشی که به همت سپاه نینوای استان در حال انجام است، موافقت خود را اعلام کردند و در مقابل برخی از اعضا از جمله علی‌اصغر یوسفی و سعید رحیمی نیز حرف‌هایی داشتند و معتقد بودند چون شهرداری زمین را به صورت رایگان در اختیار سپاه استان قرار داده و در قرارداد هم مشارکت شهرداری در ساخت قید نشده است، دلیلی برای اختصاص کمک مالی این به پروژه وجود ندارد.

ناصر گرزین یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در این باره گفت: باید از فرصتی که برای مشارکت و همکاری مدیریت شهری گرگان با سپاه نینوای استان در اجرای طرح‌های عمرانی به وجود آمده است، استقبال کنیم.

وی گفت: هرکسی که بخواهد از این سالن ورزشی استفاده کند، جزو مردم همین شهر است و ما اتفاقا باید خوشحال باشیم که این نوع کارها و پروژه‌های مشارکتی در سطح شهر افزایش پیدا کند.

حسین ربیعی نیز بیان داشت: اینکه سپاه برای کمک به مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های عمرانی مشارکت می‌کند امری پسندیده و شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که برای مناطق دیگر شهر گرگان نیز از این گونه پروژه‌های مشارکتی تعریف شود و بتوانیم از ظرفیت عمرانی سپاه برای اجرای آنها و خدمات‌رسانی به شهروندان استفاده کنیم.

حمیدرضا آقاملایی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز با اشاره به انتقاداتی که برخی اعضای شورا درباره کمک مالی برای ساخت سالن ورزشی گرگانجدید داشتند، گفت: چند وقت قبل که اعضای شورا به اتفاق سردار معروفی، فرمانده سپاه نینوای استان از پروژه‌های عمرانی شهر گرگان بازدید داشتیم؛ به این سالن ورزشی هم سر زدیم. این سالن ورزشی تقریبا در مراحل پایانی قرار داشت اما اعضای شورا پیشنهاداتی داشتند. از آنجا که ارتفاع سالن برای ورزش‌های توپی مناسب نبود، پیشنهاد شد شهرداری گرگان کمک مالی برای اصلاح این پروژه در نظر بگیرد.

عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان نیز در این باره گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سپاه استان داشتیم قرار شد قطعه زمینی را برای ساخت سالن ورزشی در اختیار این نهاد قرار دهیم تا سالن با هزینه‌های سپاه احداث شود.

وی افزود: در ابتدای امر به دلیل معارضی که برای زمین موردنظر وجود داشت کار کمی با کند پیش رفت تا اینکه مشکلات حل شد و پروژه روند خوبی دارد. قرار شد در صورت موافقت اعضای شورای شهر و برای اینکه این سالن قابلیت بیشتری برای ورزشکاران داشته باشد، برای اصلاح آن کمک مالی داشته باشیم.

پس از رد و بدل شدن مباحث مختلف لایحه کمک مالی به مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال برای مشارکت در ساخت سالن ورزشی گرگانجدید به رأی گذاشته شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

لایحه بعدی مربوط به پرداخت حق شارژ واحدهای مجتمع تجاری و رفاهی هیرکان بود که این لایحه نیز در صحن شورا مصوب شد.

پس از بررسی این دو لایحه، رئیس شورا ختم جلسه علنی را اعلام کرد و نوبت دوم جلسه را حضور فرماندار گرگان و اعضای کمیته تطبیق با رئیس و اعضای شورای شهر برگزار شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار