مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به صید ماهیان پرورشی از ۶ هزار هکتار از مزارع و آب‌بندان‌های استان گفت: امسال ۱۸ هزار تن ماهی گرمابی در استان صید و روانه بازار می‌شود.

۱۸۰۰۰ تن ماهی گرمابی در گلستان صید و روانه بازار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدجواد قدس علوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل برداشت ماهیان پرورشی در استان اظهار داشت: استان گلستان از نظر تولید ماهیان پرورشی رتبه چهارم کشور را دارد.

وی افزود: صید ماهیان گرمابی پرورشی در آب‌بندان‌های استان در روزهای اخیر آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود برداشت امسال 27 درصد بیشتر از سال گذشته باشد.

مدیرکل شیلات استان گفت: کار پرورش و صید ماهیان استخوانی استان در 620 واحد پرورشی با مساحت بیش از 6 هزار هکتار در حال انجام است.

وی یادآور شد: سال گذشته 14 هزار تن انواع ماهیان گرمابی در استان پرورش و صید شد که انتظار داریم امسال با توجه به در دسترس بودن منابع آبی میزان تولید این ماهیان به 18 هزار تن افزایش پیدا کند.

قدس علوی با بیان اینکه آبزی‌پروری یکی از ظرفیت‌های تولید و اشتغال در استان است، گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 700 نفر به صورت مستقیم در مزارع پرورش ماهی استان فعال هستند و بیش از دو برابر این تعداد نیز به صورت غیرمستقیم در ارتباط با این واحدها فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: ماهیان پرورشی استان از نوع استخوانی و عمدتا شامل کپور، آمور، فیتیفاک و غیره است که محصول تولیدی علاوه بر تأمین بازار استان به سایر استان‌ها از جمله تهران، خراسان رضوی، مازندران و غیره نیز فرستاده می‌شود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار