رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان خبرداد

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان از فعالیت شبکه هفت هزار نفری در بخش نظارت بر انتخابات استان خبرداد.

فعالیت ۷۰۰۰ نفر در شبکه نظارتی انتخابات استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمیدرضا بهمنی‌نژاد شامگاه شنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی این است که انتخاب مسئولان نظام در سطوح مختلف برعهده مردم گذاشته شده است.

وی با بیان این که قانون اساسی در اصل ۹۹ ماموریت خطیر نظارت بر انتخابات را به عهده شورای نگهبان گذاشته است، گفت که شورای نگهبان چشم بینای نظام و انتخابات است.

بهمنی نژاد بیان کرد: گلستان در سطح کشور از جمله استان‌های پیشرو در تشکیل هیئت نظارت بوده و اعضای هیئت نظارت استان، شهرستان و بخش شکل و احکام آن ها صادر شده است.

وی افزود: اعضای هیئت نظارت استان شامل پنج نفر، اعضای هیئت های نظارت شهرستان و بخش را هر کدام سه نفر تشکیل داده و در مجموع بیش از ۷۰ عضو هیئت نظارت در سراسر استان داریم.

بهمنی نژاد تصریح کرد: جلسات توجیهی و آموزشی برای این هیئت‌ها گذاشته شده و اعضا هیئت اجرایی را هم در حوزه‌های مرکزی شناسایی و آموزش داده ایم.

وی از برگزاری مانور در روز گذشته خبرداد و گفت: امروزه فرآیند ثبت نام به نحو احسن انجام شد و همه تمهیدات لازم نظارتی هم اندیشیده شده است.

بهمنی نژاد با بیان این که ثبت نام تا آخر وقت اداری شنبه انجام می شود، افزود که وظیفه هیئت نظارت، نظارت بر ثبت نام و تایید مراحل ثبت‌نام است.

وی به کلام رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرمودند: افرادی خود را در معرض انتخاب قرار دهند که از توانمندی‌های لازم جهت نیازمندی کشور برخوردار باشند.

بهمنی نژاد به داوطلبان تذکر داد که مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات را مطالعه کرده و از شرایط لازم برای ثبت نام مطلع شوند.

وی توضیح داد که در دوره قبل بیش از ۳۰۰ نفر ثبت نام کردند ولی یک سوم آنها باقی مانده اند و ۲۰۰ نفر رد صلاحیت شده یا انصراف دادند.

بهمنی نژاد گفت: گلستان از تنوع بالا قومیتی برخوردار است که این امر باعث ایجاد شور انتخاباتی می شود.

وی بیان کرد: مردم علیرغم مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی در انتخابات حضور پررنگ خواهند  داشت.

بهمنی نژاد ادامه داد: بر اساس زمان‌بندی انتخابات بعد از اینکه افراد طی هفت روز ثبت نام کردند، از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ آذر سوابق آن ها در مراجع چهارگانه بررسی می‌شود و بعد از آن هیئت اجرایی به بررسی صلاحیت افراد از ۱۷ تا ۲۶ آذر می‌پردازد.

وی گفت: از ۲۷ آذر مراتب به رد صلاحیت از طریق هیئت اجرایی به داوطلبان اعلام می‌شود و اگر چنانچه داوطلبی که رد صلاحیت شده شکایت داشته باشد می‌تواند به مدت چهار روز از ۲۸ آذر تا اول دی مراتب اعتراض خود را اعلام کند.

بهمنی نژاد همچنین به تغییرات در اصلاحیه قانون انتخابات سال ۹۵ اشاره و به داوطلبان توصیه کرد ماده ۶۶ فصل هفتم جرائم و تخلفات را مطالعه کنند.

وی گفت: در سراسر استان شبکه مردمی هفت هزار نفری که آموزش دیده اند را داریم و سایر مردم هم می توانند به عنوان عضو افتخاری این شبکه از طریق شماره ها ۳۲۲۵۶۱۴۰ و ۳۲۳۴۰۴۰۲ هرگونه تخلفی را به ما اطلاع دهند.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار