مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: همه ما باید دست به دست هم بدهیم و سوژه‌های ناب و خاص و کمتر شنیده از سراسر استان گلستان را تهیه کرده و در اختیار مشاوران موزه قرار دهیم.

محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس با سوژه‌های ناب استانی، موزه آرایی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ چهارمین جلسه کارگروه محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس به ریاست سرتیپ دوم پاسدار علی ملک شاهکوهی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار «علی ملک شاهکوهی» در این جلسه ضمن تشریح روند احداث پارک موزه دفاع مقدس گفت: پس از احداث این مرکز مهمترین اقدام ارائه طرح و سناریو هنری برای محتوای مرکز فرهنگی است تا بتوان با استفاده از ابزار قدرتمند هنر، فرهنگ غنی و ارزشمند جهاد، ایثار و مقاومت را به نسل های دوم و سوم انقلاب منتقل کنیم.

وی افزود: ارائه محتوا به زبان نسل جدید موضوعی ظریف و مهم بوده که بایست بدان توجه ویژه کرد. برای این منظور از ظرفیت هنرمندان، مشاوران، طراحان خوش فکر و صاحب نظر در استان و کشور استفاده خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان با بیان اینکه 80 درصد محتوای این مرکز به صورت بومی است، افزود: در این مرحله همه ما باید دست به دست هم بدهیم و سوژه های ناب و خاص و کمتر شنیده از سراسر استان گلستان، اقوام و مذاهب مختلف، ارگان ها، یگان ها و... تهیه کرده و آن را در اختیار مشاوران موزه قرار دهیم.

در ادامه «حاج آخوند عبدالحی میرزاعلی» مدیر کل کتابخانه های استان گلستان و امام جمعه اهل سنت شهر آق قلا نیز در این جلسه ضمن بیان اهمیت رشادت های جوانان این مرز و بوم گفت: من به عنوان یک طلبه اهل سنت افتخار می کنم که در این جلسات حضور دارم تا بتوانم سهمی ارزشمند در  این حرکت مقدس داشته باشیم.

وی افزود: ما وظیفه داریم رشادت ها و از خود گذشتگی های دلیرمردان این مرز و بوم  را به نسل های دوم و سوم منتقل کنیم. موضوعاتی همانند قومیت های مختلف، مذاهب، قائله گنبد و ... از موضوعاتی هستند که باید به آنها پرداخته شود.

امام جمعه اهل سنت شهر آق قلا خاطر نشان کرد: باید به دنبال سوژه های خاص بگردیم تا آنها را با تلفیق هنر به نمادهای هنری تبدیل کنیم تا نسل جوان ما به راحتی با آنها ارتباط بگیرند.

در ادامه جلسه نیز اعضای اصلی کمیته های محتوا آرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس انتخاب شدند.

/دفاع پرس

ارسال نظر

آخرین اخبار