بصیری از پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه کلنی زنبورعسل در برابر حوادث قهری خبر داد.

پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه کلنی زنبورعسل در برابر حوادث قهری/ وجود داروهای تقلبی زنبورعسل در بازار

به گزارش گلستان ۲۴؛ «شبیر بصیری» امروز (پنجشنبه 14 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان آزادشهر با بیش از 334 بهره بردار و 13 هزار کلنی زنبور عسل که دارد نیاز مبرمی به تشکیل یک تعاونی دارد و باید برای راه اندازی آن یک مسیر قانونی را طی کند.

کارشناس مسئول پرورش زنبور عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: زنبورداران باید به تعاون روستایی مراجعه کنند و هیئت موسسی را برای این منظور تشکیل دهند و جهاد کشاورزی نیز به عنوان حامی از اینگونه تعاونی ها حمایت خواهد کرد.

بصیری یادآور شد: در سال 92 و 93 هیچ تعاونی فعال در استان در حوزه پرورش زنبورعسل وجود نداشت ولی در حال حاضر 8 تعاونی فعال در سطح استان گلستان وجود دارد و یک اتحادیه استانی راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال فعالیت بیشتر توسعه تولید، بازاریابی و برندینگ اصل و دیگر فرآورده های اصل مثل ژل رویال، گرده گل و برموم هستیم و قدم هایی در این زمینه برداشته شده است.

کارشناس مسئول بخش زنبور عسل جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: رایزنی هایی اتفاق افتاده تا بتوانیم پوشش 100 درصدی کلنی زنبور عسل حوادث داشته باشیم که کار بزرگی است و ممکن است سال نخست با مشکلاتی نیز رو به رو باشیم که با نظر کارشناسی برطرف می شود.

بصیری تاکید کرد: داروهای قاچاق در حوزه پرورش زنبور عسل در بازار زیاد است و به کشاورزان توصیه می کنیم که در ابتدا روشهای پیشگیرانه و بیولوژیک غیر دارویی مثل ملکه های مقاوم به کنه که در بندرگز تولید می شود استفاده کنند.

وی ابراز داشت: در صورت نیاز به تامین دارو زنبورداران این داروها را از داروخانه های مجاز استفاده کنند و داروهای قاچاق با توجه به اثرات سمی که بر عسل و فرآورده های عسل دارد به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار