عارف نیا گفت: متاسفانه بر اثر بیماری آنفولانزا در استان گلستان هفتم نفر جان باختند و شیوع بیماری آنفولانزا در یک فاز ثابت در استان پیش می رود.

مرگ ۷ نفر بر اثر بیماری آنفولانزا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سراج الدین عارف نیا» امروز(یکشنبه 17 آذر) در گفت‎گو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه بر اثر بیماری آنفولانزا در استان گلستان هفتم نفر جان باختند و شیوع بیماری آنفولانزا در یک فاز ثابت در استان پیش می رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان به تعطیلی مدارس اشاره کرد و ادامه داد: حتما دانش آموزان در منازل نسبت به استفاده از پوشش مناسب اقدام کنند تا این تمهیدات ما معکوس پاسخ ندهد و در منازل دانش آموزان بیمار نشوند.

عارف نیا بیان کرد: تغذیه در کنترل این بیماری حائز اهمیت است، استفاده از میوه جات و سبزیجات را باید بر سر سفره منازل داشته باشیم و یکی از موضوعاتی که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند خواب مناسب است.

وی افزود: در صورت بروز بیماری در یک منزل وسایل شخصی فرد بیمار را از دیگر اعضای خانواده جدا کنید و  فاصله یک متری را از بیمار حفظ کنند و پوشش بینی و دهان را بیمار داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: شستشوی مناسب دست ها یک نکته حائز اهمیت است، ویروس آنفولانزا به مدت نیم ساعت بر دست زنده می ماند.

عارف نیا افزود: در صورت بروز بیماری افراد بیمار از تجمع در اماکن عمومی خودداری کنند و بستگان نیز در این ایام به ملاقات نروند تا این بیماری کنترل شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار