عرب عامری گفت: هشت درصد از جمعیت استان گلستان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

۸ درصد جمعیت گلستان سالمند هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «فاطمه عرب عامری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امید به زندگی و افزایش شرایط بهداشتی منجر به آن شده که سلامت سالمندان جامع افزایش یابد.

 

رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: هشت درصد از جمعیت استان گلستان را سالمندان تشکیل می‌دهند و با توجه به تغییرات فیزیولوژیکی که در سنین سالمندی اتفاق می‌افتد در دنیا یک روز را به نام روز سالمند نامگذاری می کنند.

 

عرب عامری بیان کرد: هفته سالمند را پشت سر گذاشتیم و در این هفته برنامه های متنوعی را برای سالمندان در نظر گرفتیم تا پایگاه های سلامت ما هر روز پذیرای سالمندان در طول این هفته بودند.

 

وی افزود: از سالمندان درخواست داریم که زندگی سلامتی برای خود برنامه‌ریزی کند، عدم مصرف دخانیات، ورزش و تغذیه سالم می تواند به کیفیت زندگی سالمندان کمک کند.

 

رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه اثر کم تحرکی بر بیماری های مزمن بر همگی ثابت شده است، بیان کرد: در استان گلستان به ویژه در شهر گرگان تشکل‌های مردمی هستند که موضوع سالمندی می پردازند و به این قشر خدمات را ارائه می کند.

 

عرب عامری خاطرنشان کرد: 30 درصد از سالمندان بالای ۶۰ تا ۸۰ سال بر اثر زمین خوردگی و یا سقوط آسیب می بینند و به سالمندان وابسته تبدیل می شوند که نیاز است در این بخش سالمندان با انجام فعالیت ورزشی و یا مصرف دارویی مراقبت داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار