براساس مصوبه کارگروه سلامت گلستان مدارس استان از شیفت بعدازظهر امروز دایر است.

مدارس گلستان از شیفت بعدازظهر امروز دایر است/ ابهام در تعداد فوتی‌ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ کارگروه سلامت استان گلستان روز شنبه ( 16 آذرماه) تعطیلی مدارس استان در تمامی مقاطع تحصیلی را مصوب کرد.

این تصمیم با هدف پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا در مدارس و بین دانش‌آموزان گرفته شده بود. براساس این مصوبه، مدارس استان در تمامی مقاطع از شیفت بعدازظهر امروز دایر است.

هادی حق‌شناس، استاندار گلستان هم در جلسه مدیریت بحران گفته بود: سلامت مردم از هر چیزی برای ما بااهمیت‌تر است و به طور قطع تصمیماتی می‌گیریم که سلامت مردم را تقویت کند.

وی افزود: سه‌شنبه ( امروز) رصد دوباره‌ای از وضعیت استان در خصوص شیوع بیماری آنفلوآنزا و تعداد موارد ابتلا و بستری‌شدگان خواهیم داشت و در صورت نیاز تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

احسان گوهری‌راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان هم به تسنیم گفت: در صورت تصمیم دانشگاه علوم پزشکی استان، مشکلی برای تعطیلی مدارس استان نداریم.

در عین حال رئیس مرکز بهداشت استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مرگ مشکوک 20 شهروند در اثر بیماری آنفلوآنزا خبر داد و اظهارداشت: از این تعداد 7 مورد از علت فوتی‌ها بیماری آنفلوآنزا بود. سه مورد پاسخ آزمایش منفی بود و 10 مورد هم هنوز نتیجه آزمایش را دریافت نکردیم.

موضوعی که عبدالرضا چراغعلی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان نسبت به این آمار واکنش نشان داد و گفت: تعداد موارد بستری و فوتی در استان به خاطر بیماری آنفلوآنزا عددی که مرکز بهداشت استان اعلام کرده، نیست بلکه این تعداد قابل توجه است. موارد بستری نیز به بیش از یکهزار نفر رسیده است.

این در حالی است که عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان روز گذشته در گفت‌وگویی رادیویی تعداد فوتی‌ها در اثر بیماری آنفلوآنزا را 41 نفر اعلام کرد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار