مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در صفحه شخصی اینستاگرام خود از دستور ایجاد محدودیت‌های تمرین کلاس‌های ورزش در صورت نیاز برای پیشگیری از شیوع آنفولانزا خبر داد.

محدودیت‌های تمرینی کلاس‌های ورزش برای پیشگیری از آنفولانزا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ بهمن طیبی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با انتشار مطلب در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام از صدور دستور به روسای هیات‌های ورزشی استان برای ایجاد محدودیت‌های تمرین کلاس‌های ورزش در صورت نیاز برای پیشگیری از شیوع آنفولانزا خبر داد.

در این مطلب آمده است، بدینوسیله به استحضار می‌رساند با توجه به شیوع و پراکندگی آنفولانزا و لزوم پیشگیری آن در مکان‌های ورزشی، ضروری است نسبت به بررسی و شناسایی افراد مبتلا در کلاس‌های تمرینی و در صورت لزوم نسبت به ایجاد محدودیت‌های لازم در برگزاری کلاس‌های تمرینی اقدام لازم معمول شود.

بر اساس این گزارش، روز گذشته نیز با تصمیم شورای سلامت استان گلستان که جلسه اضطراری این شورا با حضور استاندار گلستان برگزار شد، تمامی مدارس و مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های استان گلستان تا نوبت صبح روز سه‌شنبه تعطیل اعلام شد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز اعلام کرد در صورت تشخیص شورای سلامت استان با افزایش روزهای تعطیلی مدارس با هدف حفظ سلامت و بهداشت دانش‌آموزان مخالفتی نداریم و اگر نیاز باشد روزهای بیشتری را تعطیل خواهیم کرد.

احسان گوهری‌راد تاکید کرد: پس از پایان روزهای تعطیل اعلام شده نیز در صورتی که روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها تشخیص به ضرورت موردی مدارس در شهرستان‌ها وجود دارد این اختیار به آنها داده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران نیز از اختیار تام روسای دانشگاه‌ها در تعطیلی کلاس‌ها و یا دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: تمامی این تصمیمات و اقدامات برای پیشگیری از شیوع این بیماری است.

عبدالرضا چراغعلی متذکر شد: اما راه اصلی و مهم در این خصوص رعایت بهداشت فردی و توجه به نکات پیشگیرانه‌ای است که دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اعلام می‌کند و در این صورت مشکلی برای هیچ فردی ایجاد نخواهد شد.

گفتنی است، بر اساس اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکنون 20 مورد مرگ مشکوک به آنفولانزا گزارش شده که پس از انجام آزمایش مرگ هفت نفر بر اثر این بیماری تائید، آزمایش سه نفر منفی گزارش شده و پاسخ باقی آزمایش‌ها هنوز اعلام نشده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار