معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در حال حاضر در استان گلستان برای 35 قلم دارویی با کمبود مواجه هستیم.

کمبود دارو در استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد صلبی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: داروخانه‎ها یکی از سالم‎ترین مراکز ارائه خدمت هستند و تعداد مراجعات در آن بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: هر کسی که از داروخانه‎ها تخلف و یا شکایتی داشت، می‎تواند به ما اعلام کند که همکاران ما بلافاصله از داروخانه موردنظر بازدید می‎کنند، علاوه‎بر ما سازمان‎های بیمه‎گر و بازدیدهای گروهی نیز از داروخانه‎ها وجود دارد که موجب می‎شود داروخانه‎ها کمترین تخلف را داشته باشند.

* 12 مورد لغو صلاحیت مسؤول فنی داروخانه‎ها در گلستان داشتیم/ حدود 60 درصد مساعدت دارویی برای بیماران خاص داریم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه در سال گذشته 12 مورد لغو صلاحیت مسؤول فنی داروخانه‎ها در گلستان داشتیم، افزود: در صورت اثبات تخلف در داروخانه‎ها قطعاً برخورد می‎شود و هیچ اغماضی صورت می‎گیرد.

صلبی با اشاره به اینکه حدود 60 درصد مساعدت دارویی برای بیماران خاص داریم، ابراز کرد: کمترین مشکل را در تأمین دارویی برای بیماری‎های خاص داریم و در این زمینه مشکلی در عدم تأمین یارانه نداریم.

وی با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو علاوه بر تخفیفات بیمه سلامت 60 درصد تخفیف دارویی برای بیماران خاص و صعب‎العلاج در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته دو برابر اعتبار سازمان غذا و دارو در این زمینه هزینه کردیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به کمبود دارویی در استان گلستان یادآور شد: کمبود دارویی همیشه در کشور وجود داشته و در حال حاضر در 35 قلم دارویی در استان با کمبود مواجه هستیم.

* حدود 11 میلیارد ریال دارو به مناطق سیل‎زده گلستان ارائه شد/ توزیع 5310 قوطی شیرخشک به ارزش 7 میلیارد ریال

صلبی تأکید کرد: سیاست غذا و دارو این است که هر دارویی که مشابه داخلی داشته باشد ورود آن ممنوع باشد.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان دارو به مناطق سیل‎زده گلستان ارائه شد، افزود: 5 هزار و 310 قوطی شیرخشک به ارزش 700 میلیون تومان در کمپ‎ها و مناطق سیل‎زده گلستان توزیع شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه 44 هزار نسخه ارائه خدمات رایگان درمانی در مناطق سیل‎زده گلستان صوت گرفت، تعداد اقلام دارویی تأمین شده در بحران سیل گلستان را 2 هزار و 540 قلم اعلام کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار