برگزاری بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در گرگان، افزایش فوت شدگان ناشی از بیماری آنفلوآنزا در استان، ثبت نام ۴۱۲ گلستانی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، برگزاری بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و فن‌بازار گلستان و پیروزی پیاپی تیم بسکتبال مردان شهرداری گرگان و تیم دختران گرگان در لیگ برتر کشور از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز پنجشنبه با قرائت پیام مقام معظم رهبری توسط آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با موضوع "نماز و مدرسه" آغاز به‌کار کرد.

حجت‌الاسلام رییسی  رییس قوه قضاییه در آیین افتتاح  اجلاس سراسری نماز در گرگان گفت: اقامه نماز تنها راه برون‌رفت جامعه از آسیب‌های اجتماعی و مصون سازی جوانان و نوجوانان از عواقب ناشی از آن است.

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم در این مراسم با تاکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان گفت: علاوه بر به صدا درآمدن زنگ نماز، در ۸۵ درصد مدارس کشور نماز اول وقت ظهر اقامه می‌شود.

رییس ستاد اقامه کشور نیز گفت که اگر روحانیان در مدارس حضور بیشتری داشته باشند مشکلات مدرسه ها برای برپایی نماز جماعت حل خواهد شد.

حجت الاسلام محسن قرائتی اظهار داشت: حضور روحانیان شاغل در نیروهای مسلح و ادارات برای اقامه نماز در مدارس از جمله این راهکارها است.

استاندار گلستان هم با اشاره به اهتمام مردم این استان به برپایی فرائض دینی پیش بینی کرد که رقم زکات پرداخت شده توسط گلستانی ها امسال همانند سال گذشته از ۵۰۰ میلیارد ریال بیشتر شود.

**

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان از ثبت نام ۴۱۲ نفر در ۶ حوزه انتخابیه این استان برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم خبر داد و گفت : ۹ درصد کل ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس یازدهم استان گلستان شامل ۳۸ تن را زنان تشکیل می دهند.

عبدالرضا چراغعلی افزود: ۲۸ درصد ثبت نام کنندگان این استان شامل ۱۱۴ نفر اهل سنت هستند.

 چراغعلی با اشاره به نهایی شدن ثبت نام در حوزه های انتخابیه استان گلستان گفت: ۶۵ نفر برای حوزه انتخابیه گمیشان ، بندرگز ،کردکوی و بندرترکمن، ۵۲ نفر در حوزه انتخابیه گنبدکاووس، ۱۲۹ نفر در گرگان و آق قلا، ۳۸ نفر در حوزه علی آبادکتول، ۴۸ نفر حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر و ۸۰ نفر در مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله ثبت نام کردند.

**

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در این استان تاکنون منجر به مرگ۱۰ تَن و بستری شدن یک هزار و ۲۰۰ شهروند انجامید که بیشتر جان باختگان در زمره گروه‌های پرخطر قرار داشتند.

سراج الدین عارف نیا با اشاره به ابتلای ۹۰ درصد فوت شدگان و نیمی از افراد بستری شده به انواع بیماری ها گفت: مراجعه گلستانی ها به بیمارستان‌های استان برای درمان آنفلوآنزا هفته اخیر در مقایسه با هفته گذشته -۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر شد.

به گفته وی تاکنون موردی از فوت زنان باردار در گلستان به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا مشاهده نشده و تمامی یکصد زن باردار بستری شده مرخص شده و یا مراحل نهایی درمان را سپری می کنند. 

**

پیکر حجت‌الاسلام ابوالفضل عامری رییس فقید ستاد نماز جمعه گرگان روز سه‌شنبه با حضور اقشار مردم و مدیران استانی و شهرستانی تشییع و در امامزاده عبدالله این شهر خاک سپرده شد.

**

فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان اعلام کرد: ماموران این هنگ مرزی روز چهارشنبه در بازرسی از یک منزل مسکونی در روستای آق‌تقه شهرستان مراوه‌تپه یک عدد کوزه و دو عدد کاسه سفالی با قدمت بیش از هزار سال را شناسایی و کشف کردند.

**

پیکر استواریکم مرزبانی شهید احمد کندابی که در پاسگاه دریابانی برکه سفلین بندرلنگه به شهادت رسیده بود روز سه‌شنبه بر روی دستان مردم گلستان در شهرستان بندرگز تشییع شد.

در مراسم تشییع پیکر شهید کندابی فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، روحانیان و اقشار مردم حضور داشتند. وی روز شنبه ۱۶ آذر  در پی تیراندازی یک سرباز وظیفه به سمت پرسنل ناجا در پاسگاه دریابانی برکه سفلین در بندر لنگه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

**

بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و فن‌بازار گلستان به مدت چهار روز در دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان برپا شد.

اجرای تفاهم نامه های متعدد علمی - اجرایی با دستگاه ها و وزراتخانه های متعدد ، برپایی رویداد فرش فناوری ، برپایی ۱۴ کارگاه آموزشی و اجرای ۱۰ پنل تخصصی مرتبط با معضلات گلستان و تجلیل از غرفه‌ها و ارگان‌های برتر پژوهشی از جمله برنامه های این نمایشگاه بود .

**

اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا، هفته گذشته مدارس همه مقاطع تحصیلی این استان را در نوبت صبح و عصر تعطیل کرد. 

دانش آموزان گلستانی فقط صبح شنبه و عصر سه شنبه در کلاس های درس حاضر شدند.

**

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت که وقوع سیل در روزهای آغازین امسال و هدایت تسهیلات بانکی به سمت جبران خسارت این رخداد طبیعی، به کاهش ارایه تسهیلات اشتغال منجر و مانع تحقق ۱۰۰ درصدی اشتغال تعهد شده در سالجاری شد.

سعید مازندرانی بیان کرد: با توجه به علل اعلام شده، از ابتدای امسال تاکنون فقط ۱۵ هزار فرصت شغلی معادل ۵۰ درصد تعهد پیش بینی شده گلستان در سال ۹۸ ایجاد شده که باید تلاش شود در سه ماه باقی مانده درصدی بیشتری از تعهد اشتغال استان محقق شود.

**

سومین و آخرین جلسه رسیدگی به پرونده توزیع غیرقانونی گندم در گلستان و سه عضو شرکت درآسیاب شاهکوه مستقر در شهرستان آق‌قلا به اتهام توزیع خارج از شبکه و کسری بیش از ۹ میلیون کیلوگرم گندم با حضور یک متهم، ۲ وکیل مدافع متهمان و نماینده حقوقی شرکت خدمات بازرگانی و غله منطقه گلستان به عنوان شاکی، داستان آق قلا به عنوان مدعی العموم و به ریاست قاضی حجت الاسلام محمدرضا مزیدی و ۲ مستشار دادگاه برگزار شد.

**

برد های پیاپی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در برابر توفارقان و پتروشیمی بندرامام سبب شد تا این تیم با یک بازی کمتر نسبت تیم صدرنشین در مقام دوم جدول رده بندی این مسابقات قرار بگیرد.

همچنین تیم بسکتبال دختران شهر گرگان با برتری ۷۳ بر ۵۷ برابر تیم آسمان سترگ سپهرداد تهران به مقام نائب قهرمانی رقابت‌های نیم فصل بسکتبال لیگ برتر زنان باشگاه‌های کشور در گروه الف دست یافت.

 

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار