مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: تیم‌های برتر هشتمین دوره مسابقات استانی پل ماکارونی در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی به میزبانی دانشگاه آزاد این شهرستان معرفی شدند.

برترین‌های مسابقات پل ماکارونی گلستان معرفی شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ مجید تجر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: نام‌نویسی و تحویل سازه برای شرکت در این دوره از مسابقات روز پنجشنبه انجام شد و شروع رقابت‌ها در دو بخش سنگین و هدفمند از ساعت ۹ تا ۱۸ روز جمعه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد گنبدکاووس بود.

وی افزود: ۴۸ تیم دانش‌آموزی از گنبدکاووس، مراوه‌تپه، آزادشهر، آق‌قلا، کلاله و گرگان و ۲۰ تیم دانشجویی از دانشگاه‌های آزاد کلاله، آزادشهر، گنبدکاووس و گرگان و موسسه آموزش عالی مائده گرگان در این مسابقات شرکت کردند.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی گنبدکاووس با اشاره به اینکه در گرایش سنگین، پل‌های ماکارونی تحت نیروی کششی توسط خرپا قرار گرفتند، گفت: در این گرایش در بخش دانش‌آموزی سازه‌های دبیرستان حضرت فاطمه (س) آق‌قلا، دبیرستان فرزانگان دوره اول و هنرستان فاطمه‌زهرا (س) گنبدکاووس به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش دانشجویی نیز دانشگاه‌های آزاد گنبدکاووس، کلاله و آزادشهر مقام های  اول تا سوم را کسب کردند.

تجر ادامه داد: در بخش گرایش هدفمند، سازه‌ها به مدت دو دقیقه وزنه‌ پنج کیلوگرمی را بایستی تحمل می‌کردند که در نهایت تیم‌های دانش‌آموزی دبیرستان ممتازان گرگان، دبیرستان فرهیختگان و دبیرستان سما متوسطه اول گنبدکاووس اول تا سوم شدند و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد گرگان، کلاله و گنبدکاووس نیز به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات استانی، سومین میزبانی گنبدکاووس با همکاری دانشگاه آزاد گنبدکاووس و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی شرق استان محسوب می شود، گفت: در پایان مسابقات لوح تقدیر و جوایز نقدی به تیم‌های برتر اهدا شد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار