مدیر درمان تأمین اجتماعی گلستان گفت: با توجه به جمعیت استان و تخت‌های بیمارستانی که در این استان وجود دارد، با کمبود ۲۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان مواجه هستیم.

جبران کمبود تخت‌های بیمارستانی در گلستان نیازمند ۷۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد نصرتی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا-منطقه گلستان با اشاره به اینکه استان گلستان یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: ۷۸۳ هزار نفر از مردم گلستان معادل ۴۱ درصد جمعیت استان، تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

وی بابیان اینکه ۲۵ بیمارستان در استان گلستان داریم، افزود: دو بیمارستان تأمین اجتماعی در سطح استان با ۲۴۵ تخت فعال داریم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: همچنین سازمان تأمین اجتماعی ۷ کلینیک و پلی‌کلینیک در شهرستان‌های علی‌آبادکتول، آزادشهر، رامیان، گرگان، گنبدکاووس و بندر ترکمن دارد.

نصرتی بیان کرد: سال گذشته در دو بیمارستان و ۷ مرکز سرپایی تأمین اجتماعی در سطح استان مجموعاً بیش از ۸ میلیون نفر مراجعه‌کننده داشتیم که سه میلیون و ۴۳ هزار بیمار در بخش درمان مستقیم و بیش از ۵ میلیون بیمار نیز در بخش درمان غیرمستقیم بوده است.

وی افزود: در نه ماهه امسال بیش از دو میلیون ویزیت در درمان مستقیم و بیش از ۴ میلیون ویزیت در درمان غیرمستقیم توسط تیم پزشکی در سطح مراکز درمانی تأمین اجتماعی در استان داشتیم.

نصرتی در ادامه با اشاره به کمبود ۲۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان و اینکه ایجاد هر تخت حدود ۳ میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: جبران کمبود تخت‌های بیمارستانی در گلستان در مجموع به ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

۲۶ پروژه تأمین اجتماعی گلستان در دست اجرا

مدیر درمان تأمین اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: ۲۶ پروژه تأمین اجتماعی استان با اعتبار ۲۷۵ میلیارد تومان در حوزه تجهیزات پزشکی، ساخت و ساز و... در حال اجرا است.

وی به برخی از پروژه‌های در دست اجرای این سازمان اشاره کرد و گفت: پروژه‌ شهرستان کلاله با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام‌ است. در شهرستان گنبدکاووس درمانگاه ایجاد خواهد شد و کارهای اولیه انجام‌شده است. در شهرستان رامیان درمانگاه داریم اما چون استیجاری است، به دنبال این هستیم که ملکی شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار