شهردار گرگان با اشاره به فرسودگی ۵۰ درصدی ناوگان حمل و نقل درون شهری گفت: برای سال آینده ۲۰ دستگاه اتوبوس نوسازی و ۱۰ دستگاه مینی‌بوس جدید نیز خریداری و به ناوگان حمل و نقل درون شهری افزوده می‌شود.

فرسودگی ۵۰ درصدی ناوگان حمل و نقل درون شهری گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالرضا دادبود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: یکی از رویکردها در دوره جدید مدیریت شهری توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری است.

وی گفت: در گرگان 79 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و میدل‌باس در 32 خط و 318 معبر شهری به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند. آمار جابه‌جایی روزانه این ناوگان با بدون احتساب دانشگاه‌ها و مدارس به بیش از 55 هزار نفر می‌رسد.

شهردار گرگان با بیان اینکه 50 درصد این ناوگان فرسوده بوده و نیازمند نوسازی است، ادامه داد: با اینحال سال گذشته 20 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر گرگان افزوده شد که نتیجه آن کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی شهر از 12.6 سال به کمتر از 9.3 سال رسیده است.

وی گفت: هرچند امسال تلاش کردیم بتوانیم بخش دیگری از این ناوگان را نوسازی کنیم اما به دلیل افزایش قیمت‌ها این اتفاق رخ نداد با اینحال برای سال آینده 20 دستگاه اتوبوس نوسازی و 10 دستگاه مینی‌بوس جدید نیز خریداری و به این ناوگان افزوده می‌شود.

دادبود به وضعیت تاکسی‌های شهری هم اشاره و بیان کرد: در گرگان دو هزار و 942 دستگاه خودروی سواری شامل تاکسی، آژانس‌های تلفنی و سرویس مدارس به شهروندان خدمات می‌دهند. براساس بررسی‌ها 807 دستگاه از این خودروها دچار فرسودگی بودند که تاکنون 305 مورد نوسازی شده‌ است و 250 دستگاه در نوبت جایگزینی قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار