همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) ۱۰ سری جهیزیه عروس به ارزش مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در قالب پویش مردمی احسانه وابسته به بنیاد برکت به زوج های نیازمند گلستان اهدا شد.

آغاز زندگی مشترک ۱۰ زوج گلستانی با جهیزیه بنیاد برکت

به گزارش گلستان ۲۴؛ استاندار گلستان شامگاه سه شنبه در جمع خانواده های این زوج های جوان در سالن دانشکده مائده گرگان اظهار داشت : خانواده ها نقش مهمی در بستر سازی ازدواج آسان دارند و این امر در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار است.

هادی حق شناس گفت: ازدواج آسان موجب تقویت بنیان خانواده شده و در دراز مدت منافع جامعه را تضمین می کند.

مدیر ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) استان گلستان نیز گفت: از اول سال تاکنون ۹۱ سری جهیزیه به زوج های نیازمند اهدا شده و تا پایان سال ۵۰ جهیزیه دیگر در اختیار خانواده های نیازمند قرار خواهد گرفت.

محمدمهدی سلمان زاده اظهار داشت: در این جهیزیه ها ۱۴ قلم کالا به مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال به هر زوج اهدا می شود که ۳۰ میلیون ریال آن توسط گروه های جهادی، سمن ها و موسسات خیریه تهیه شده است.

وی بیان کرد: این اقلام تولید داخل و شامل یخچال، فرش، اجاق گاز، پتو، اتو بخار، سرویس خواب، ظروف آشپزخانه و چند کالای دیگر است که به سبب خرید مستقیم از واحد های تولیدی ، قیمت تمام شده آن بسیار کمتر از بازار است.

وی به دیگر اقدامات ستاد اجرایی حضرت امام (ره) اشاره کرد و افزود : در بخش حمایت از زوج های نابارور استان اقدامات گسترده ای در حال انجام است و ۵۰ زوج نیازمند نابارور تحت حمایت مالی این ستاد قرار دارند.

مدیر ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) استان گلستان گفت : برای هر زوج نابارور ۱۸۰ میلیون ریال هزینه می شود و اعتبارات مجموع این بخش در گلستان حدود ۹ میلیارد ریال است.

وی همچنین از توزیع ۴ هزار قلم کالای بادوام و ۷ هزار و ۵۰۰ بسته نوشت افزار برای سیل زدگان گلستان خبر داد و گفت : همچنین با درخواست استاندار، مشکل اشتغال جمعی از بازماندگان حادثه معدن زغال سنگ یورت آزادشهر در ستاد اجرایی حضرت امام و بنیاد احسان در دست بررسی است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار