امام جمعه بندرترکمن گفت: سپهبد شهید سلیمانی نماد وحدت و اتحاد در جهان اسلام بود.

سردار شهید سلیمانی نماد وحدت و اتحاد در جهان اسلام بود/ عاقبت سختی در انتظار جنایتکاران است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت ‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه بندرترکمن با تسلیت شهادت سردار اسلام، مالک اشتر مقام معظم رهبری و عمار زمان اظهار کرد: شهید سپهبد سلیمانی مطیع و سرباز بی‎چون و چرای ولایت بود و اخلاص کم‎نظیر و مجاهدت دائمی و شبانه‎روزی در تمام عرصه‎های مقاومت در داخل و خارج کشور او را به خار چشم دشمنان اسلام به ویژه وهابیت و یهود مبدل کرده بود.

*سردار شهید سلیمانی بنیانگذار هسته‎های مقاومت بین‎المللی اسلامی بود

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی یک فرد نبود بلکه یک ملت و تفکر بود، افزود: سردار سلیمانی پرورش‎یافته مکتب امام حسین(ع)، امام راحل و  فدایی حضرت زینب(س) و بنیانگذار هسته‎های مقاومت بین‎المللی اسلامی بود و حشدالشعبی را در عراق، فاطمیون را در افعانستان، زینبیون را در پاکستان و انصارالله را در یمن ایجاد کرد و به شدت حامی حزب‎الله لبنان بود.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه سپهبد سلیمانی نماد وحدت و اتحاد در جهان اسلام بود، اذعان کرد: وقتی داعش به کرکوب و موصل عراق حمله کرد و کشتار و شهادت بی‎نظیر را انجام داد سردار سلیمانی با جانفشانی داعش را از این دو منطقه خارج کرد و مردم را نجات داد.

منصوری با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی ژنرال دو ستاره‎ای بود که تمام ژنرال‎های چهارستاره از او می‎ترسیدند، یادآور شد: او فرمانده مقتدر هشت سال دفاع مقدس بود و فرمانده بی‎ادعایی بود که یک عمر ساکت جنگید و خدمت کرد.

وی با بیان اینکه وقتی مالک اشتر به شهادت رسید امام علی(ع) به منبر رفت و در سوگ او گریست، بیان کرد: گریه‎کنندگان باید بر مردی مانند مالک بگریند، شهید قاسم سلیمانی نیز همین گونه بود و آزادی‎خواهان جهان را با شهادت خود گریاند و دشمنان بی‎دین اسلام را خوشحال کرد.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت سردار سلیمانی افزود: معظم‎له در این پیام از برخی عبارات مانند چهره بین‎المللی مقاومت استفاده کردند و فرمودند سردار شهید سلیمانی در همه عمر خود بی‎وقفه تلاش کرد و مسیر و راه او متوقف نخواهد شد و عاقبت سختی در انتظار جنایتکاران است.

*انتقاد امام جمعه بندرترکمن از مدیرکل ارشاد گلستان/  زنده کردن نام افرادی خائن و جنایتکار مانند رضاخان تأسف‌آور است

منصوری در ادامه به دهن‎کجی مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان به فرهنگ عمومی شهر گرگان اشاره کرد و گفت: روز گرگان روز خون پاک شهدا و غیرت مردم گرگان در برابر طاغوت است، روزی که در کف خیابان‎ها از دین خود دفاع کردند و خون مطهر آنها روی زمین ریخت.

وی ادامه داد: متأسفانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان در جلسه فرهنگ عمومی پیشنهاد می‎دهند که 20 شهریور را روز ملی گرگان نامگذاری کنند، این در حالی است که 20 شهریورماه روز سفر رضاخان قلدر به گرگان در سال 1316 و تغییر نام استرآباد به گرگان است.

امام جمعه بندرترکمن با ابراز تأسف از پیشنهاد مدیرکل ارشاد گلستان گفت: زنده کردن نام افرادی خائن و جنایتکار مانند رضاخان پهلوی و فرزندش جای تأسف دارد و ضمن گله‎مندی از مدیرکل ارشاد گلستان به ایشان یادآور می‎شویم که حواس خود را جمع کنند و کسانی را که به زباله‎دان تاریخ پیوستند را دوباره زنده نکنند.

منصوری با اشاره به رزمایش دریایی ایران، چین و سوریه متذکر شد: یکی از تحلیل‎گران خارجی در این باره گفت که این رزمایش سه قدرت جهان در منطقه است که مخالف آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه رزمایش دریایی ایران، چین و سوریه به جهان می‎گوید بازیگر اصلی منطقه ما هستیم و ایران منزوی نیست، بیان کرد: این رزمایش از بندرچابهار آغاز شد و تا شمال اقیانوس هند گسترش می‎یابد و این نشانه اقتدار نیروی دریایی ایران، روسیه و چین است.

امام جمعه بندرترکمن خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این رزمایش دریایی تقویت امنیت تجارت دریایی بین‎المللی و مقابله با دزدان و ترورریست‎های درایی است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار