طاهر جانی فعال انتخاباتی و روزنامه نگار ترکمن در آخرین شماره نشریه گل صحرا شنیده های انتخاباتی حوزه های گنبد – بندرترکمن و آق قلا را نوشت که در ذیل قسمتی از آن را می خوانید:

شنیده های انتخاباتی : از گنبد چه خبر ؟

به گزارش گلستان 24، در حوزه گنبد عبدالصمد بردی پور نفر دوم انتخابات دور قبل مجددا به صحنه ورود پیدا کرده است. بردی پور دور گذشته تلاشی همه جانبه برای کسب پیروزی داشت و تنها به علت تعدد کاندیداها ار رسیدن به کرسی مجلس بازماند. مسئله ای که احتمالا دراین دوره در گنبد پیش نخواهد آمد . از بردی پور به عنوان یکی از شانس های برنده شدن یاد می شود.

قره جه طیار کارمند بانک تجارت و از قدیمی های دنیای سیاست در گنبد در انتخابات دور قبل بخاطر نداشتن شرایط لازم فرصت حضور نیافت . نامبرده در آینده شانس آن را دارد تا خود را محک دوباره بزند و چنانچه بخت با وی یار شد می تواند در ردیف مدعیان قرار بگیرد.

رشید خرمالی دارای مدرک علوم سیاسی و از طایفه قوجق بار نخست است که پا به عرصه می گذارد. به گفته آگاهان وی هم اکنون در حال یارگیری از میان فعالان است و بسته به بضاعتش میتواند زنگ خطری برای سایرین باشد.

سلیمان هاشمی کارشناس اداداره کل جهاد کشاورزی استان و نفر سوم انتخابات گذشته ، این روز ها در حال رایزنی و خبرگیری از چهره ای فعال و برخی کاندیداهای سابق دیده می شود . وی در این دوره تلاش مصاعف خواهد کردتا از قافله عقب نماند . نیرو های کارآمدی با پتانسیل بالا مصمم شده اند تا هاشمی را به کرسی مجلس برسانند.

بنا به گفته فعالان انتخاباتی بایرام گلدی برمک نماینده سابق مجلس که در دور ه نهم رد صلاحیت شد بار دیگر به گنبد رو آورده است و در سودای رسیدن مجدد به کرسی مجلس به سر می برد . برمک دوره هشتم نماینده مردم کلاله و مینودشت بود و با توجه به تحریباتش رقبیبی جدی برای داوطلبین حوزه گنبد می باشد.

مطالب تکمیلی سایت اولکامیز:

علاوه بر نامهای فوق الذکر از چهره های دیگر نیز یاد می شود که به قرار ذیل است:

مهندس محمد قلی مارامایی دانشجوی دکترای مدیریت، وی تجربه یک دوره حضور در بهارستان را دارد. به گفته آگاهان مارامایی در این دوره عزم خود را جزم کزده تا گوی سبقت را از دیگر رقبا ببرد. وی در دوره قبل رد صبلاحیت شد و این مسئله زمزمه مهندسی شدن انتخابات را بالا برد والا وی بخت اول فتح محلس در دوره قبل بود.

دکتر سلیمان عباسی نماینده فعلی مجلس با توجه به شواهد و قرائن حضورش در کارزار انتخاباتی قطعی شده است . وی سعی می کند که رای فارسها و ترک ها و سیستانی ها را تمام و کمال به دست آورد در حالیکه صاحبنظران انتخاباتی با توجه به عملکرد و فعالیت ها و عدم همسویی با دولت تدبیر و امید در برخی از موارد خبر از ریزش آرای دکتر عباسی در این دوره خبر می دهند .

دکتر قربانی رئیس دانشگاه پبام نور گنبد کاندیدای احتمالی دیگری است که خود را بیشتر چهره علمی – فرهنگی می داند تا سیاسی. از وی به عنوان رقیب جدی عباسی ذکر می شود . دکتر قربانی هر از چند گاه کلاسهای آموزش خانواده را با حضور اساتید در گنبد برگزار می کند.

امان قلیچ شادمهر دانشجوی دکترای که در لبنان تحصیل می کند دوره اول حضورش رای بالایی آورد. این فعال فرهنگی در بین جوانان محبوب است و هواداران زیادی دارد . آگاهان می گویند اگر شادمهر از پل صراط تایید صلاحیت شورای نگهبان به سلامت بگذرد رقیبی جدی برای کاندیداها خواهد بود.

دکتر محمد شریف نیا جوانی صاحبنظر که در سودای کرسی بهارستان است. وی در دوره قبل در حوزه کلاله رای بالایی آورد. در این دوره در کمال شگفتی قصد دارد از گنبد کاندیدا شود. این جوان دانشگاهی و اقتصاددان با جذب برخی از فعالان انتخاباتی نشست ها ی خانگی و فعالیت هایش را شدت بخشیده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار