استاندار گلستان با بیان اینکه گلستان بالاترین نرخ اشتغال ناقص را در کشور داراست، گفت: تا افق ۱۴۰۴ باید بیش از ۲۲۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود تا بتوانیم نرخ بیکاری و اشتغال ناقص را تا حدمطلوبی کاهش دهیم.

استاندار گلستان: ۲۲۰ هزار شغل باید تا سال ۱۴۰۴ در استان گلستان ایجاد شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق‌شناس شامگاه چهارشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهارداشت: منابع دولتی محدود است و نمی‌توان برای حل مشکلاتی مانند اشتغال و رونق تولید فقط به این منابع تکیه کرد.

وی با بیان اینکه گلستان بالاترین نرخ اشتغال ناقص را در کشور داراست، افزود: تا افق 1404 باید بیش از 220 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود تا بتوانیم نرخ بیکاری و اشتغال ناقص را در استان تا حدمطلوبی کاهش دهیم.

استاندار گلستان گفت: برای ایجاد اشتغال و رونق تولید باید بر روی ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنها تمرکز کنیم.

وی گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و رونق واحدهای راکد بهره گرفت.

حق‌شناس با تأکید بر اولویت‌بندی فعالیت‌های دستگاه‌ها اظهارداشت: باید به‌روزرسانی برنامه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی با اولویت فعالیت‌های دارای مزیت، زودبازده و اثرگذار تا پایان دیماه امسال انجام شود.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌ها پیشران توسعه استان هستند، گفت: ایجاد بندرتجاری با تأکید بر واردات چوب، تقویت کریدور ریلی، احداث راه‌آهن اینچه‌برون به شاهرود و غیره برخی طرح‌های مهمی است که به مرکز پژوهش‌های مجلس برای ایجاد ردیف اعتباری جدید یا تقویت منابع پیشنهاد داده‌ایم.

استاندار گلستان بیان داشت: تشکیل بانک اطلاعاتی از وضعیت و موضوعات اقتصادی دستگاه‌های اجرایی یکی دیگر از مواردی است که باید به زودی در استان آماده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار