نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اینکه صنایع‌تبدیلی یکی از نیازهای ضروری استان گلستان است، گفت: با فرآوری تولیدات بخش کشاورزی می‌توان ارزش افزوده بیشتری تولید و در نهایت به تولید، اشتغال و رونق اقتصادی در استان کمک کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان: گسترش صنایع تبدیلی، نیاز ضروری استان برای رسیدن به توسعه است

به گزارش گلستان ۲۴؛ آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با بیان اینکه خام‌فروشی در همه محصولات به ویژه در بخش کشاورزی مضر و مخرب است، اظهارداشت: همانطور که خام‌فروشی نفت برای کشور خطرناک و مضر است در استان گلستان نیز خام‌فروشی محصولات کشاورزی امری مذموم و مصداق بارز نادانی است.

وی گفت: با فرآوری تولیدات بخش کشاورزی می‌توان ارزش افزوده بیشتری تولید و در نهایت به تولید، اشتغال و رونق اقتصادی در استان کمک کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه صنایع‌تبدیلی یکی از نیازهای ضروری استان گلستان است، خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های این استان کشاورزی بوده هرچند هنوز هم کشاورزی ما سنتی است. اما با همین وضعیت هم می‌توان برای کاهش بیکاری و رونق تولید در استان به بخش کشاورزی تکیه کرد.

وی با بیان اینکه تولیدات استان باید توانایی رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشند، ادامه داد: صنایع تبدیلی باید متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای استان ایجاد شود و تولیدکنندگان نیز موظف هستند کالا و محصولات باکیفیت تولید کنند.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: اینکه بخواهیم محصول خود را خام بفروشیم و دیگران آن را بعد از فرآوری و افزایش چندبرابری قیمت به خودمان بفروشند، امری اشتباه است.

وی با بیان اینکه باید در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصاد صداقت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید اعتماد و اطمینان لازم را در مردم ایجاد کرد و به طور قطع تنها با صداقت است که می‌توان به موفقیت رسید.

امام جمعه گرگان با اشاره به راه‌اندازی کشت و صنعت پگاه در گلستان گفت: امیدوارم راه‌اندازی این کارخانه بتواند بخشی از بیکاری استان را کاهش دهد.

عبدالله قدوسی، مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران نیز اظهارداشت: روزانه برای تولید بیش از 250 نوع محصول بالغ بر سه هزار تن شیر در سراسر کشور خریداری می‌شود.

وی درباره طرح کشت و صنعت پگاه گلستان گفت: یکی از برنامه‌های ما راه‌اندازی یک دامداری با اشتغال 200 تا 250 نفر است که توان تولید روزانه 70 تا 80 تن شیر را داشته باشد.

تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار