رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: کشاورزان این استان امسال از ۱۷ هزار و ۱۰۰ هکتار مزرعه پنبه، ۳۳ هزار تن وش تولید کردند که نسبت به سال زراعی ۱۱۵ درصد افزایش یافت.

تولید وش پنبه در گلستان ۱۱۵ درصد افزایش داشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی موسی خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرید وش پنبه توسط کارخانه های پاک کنی با قیمت مناسب، توزیع ۶۰۰ تن بذر، پایش مزارع پنبه با هدف کنترل آفات و شرایط مناسب آب و هوایی در زمان کاشت، داشت و برداشت از جمله عوامل افزایش تولید وش پنبه امسال گلستان بود.

وی بیان کرد: میانگین عملکرد واحد سطح پنبه گلستان در سال زراعی گذشته حدود ۲ تُن بود و محصول تولید شده نیز توسط ۱۰ کارخانه پنبه پاک کنی استان خریداری شد.

موسی خانی در خصوص برنامه کشت پنبه سال زراعی آینده استان گفت: یک هزار تن بذر مورد نیاز کشت پنبه تامین شده و پیش بینی می شود سطح زیر کشت این محصول به ۲۵ هزار هکتار افزایش یابد.

گلستان در گذشته به واسطه زمین های فراوان زیر کشت پنبه و تولید زیاد این محصول به سرزمین طلای سفید مشهور بود که پس از چند سال وقفه بار دیگر کشت آن در حال رونق گرفتن است.

کشت پنبه در این استان شمالی با مساعد بودن شرایط آب و هوایی از اردیبهشت ماه با ریختن بذر در زمین آغاز و با برداشت محصول از مهر تا اواخر دی ماه به پایان می رسد.

طبق گزارش جهاد کشاورزی گلستان سال قبل از ۱۰ هزار و ۶۲۱ هکتار پنبه در استان، ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن وَش تولید شد.

استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور با داشتن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا، دارای ۶۶۷ هزار هکتار زمین زراعی حاصلخیز است که هر ساله به زیر کشت محصولات زراعی مختلف از جمله پنبه می‌رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار