مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: در ۳ ماهه نخست امسال میزان اخراج کارگران در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.

اخراج کارگران گلستانی ۶ درصد کاهش یافت

به گزارش گلستان 24 ؛ سعید مازندرانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تسهیلات خوبی در قالب طرح‌های مختلف به بحث اشتغال و کارآفرینی اختصاص یافته است که نتیجه آن را می‌توان در ثبات اشتغال در بنگاه‌های تولیدی مشاهده کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته نسبت به سال 95، میزان اخراج کارگران در استان 9 درصد کاهش یافته بود و امسال در 3 ماهه نخست در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شاهد کاهش 6 درصدی اخراج کارگران بوده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: سال گذشته 4 هزار و 600 نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌کردند که امسال این تعداد به 3 هزار و 850 نفر رسیده است.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان در بهار امسال نسبت به زمستان سال گذشته، گفت: نرخ بیکاری استان در این مدت از 12.6 درصد به 8.8 درصد کاهش یافته که نشان می‌دهد تسهیلات پرداختی توانسته منجر به ایجاد شغل شود.

مازندرانی  بیان داشت: کاهش نرخ بیکاری استان در حالی رخ داده که نرخ مشارکت اقتصادی شهروندان گلستانی از 38.2 درصد در سال گذشته به بیش از 40 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان تمایل چندانی به کارآفرینی ندارند، گفت: بیشتر این افراد ترجیح می‌دهند در مشاغل مزدبگیری یا پایدارتر مشغول به کار شوند. همچنین میزان مشارکت این افراد در فعالیت‌های تعاونی نیز اندک است در حالیکه ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلفی از جمله صنایع دستی، شیلات و میگو و کشاورزی در حوزه تعاون استان وجود دارد.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار