استاندار گلستان:

حق شناس گفت: اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل سد نرماب به صورت صد درصد تخصیص یافته است.

تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار برای تکمیل سد نرماب

به گزارش گلستان ۲۴؛ «هادی حق شناس» امروز (چهارشنبه ۲۵ دی) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای تکمیل سد‌های نیمه تمام گلستان اعتبار لازم تخصیص داده شده است.

استاندار گلستان تصریح کرد: در صورتی که سد نرماب و چایلی و آب بندان های استان گلستان ساخته و تکمیل شوند میزان خسارات ناشی از سیل در استان کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل سد نرماب به صورت صد درصد تخصیص یافته است، بیان کرد: تاکنون 105 میلیارد تومان غرامت بلاعوض و 151 میلیارد تومان در قالب تسهیلات به کشاورزی خسارت دیده از سیل استان گلستان اعطاء شده است.

حق شناس با اشاره به روند بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده استان گلستان، یادآور شد: از 7 هزار و 707 واحد احداثی سیل زده در گلستان، تاکنون روند ساخت بیش از 2 هزار واحد مسکونی پایان یافته است.

استاندار گلستان متذکر شد: ساخت 62 درصد منازل سیل زده استان گلستان به سقف رسید و انتظار داریم روند ساخت و ساز در مناطق سیل زده افزایش یابد.

وی با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: کمک های مختلف از استان گلستان برای سیستان و بلوچستان ارسال می شود.

حق شناس از مردم خواست در مصرف بهینه گاز خانگی کوشا باشند و افزود: دستگاه های اجرایی کاهش میزان مصرف را در بین مردم ترویج کنند.

استاندار گلستان تأکید کرد: روزانه حدود 10 میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف می شود و اگر شهروندان استان گلستان حدود 5 یا 10 درصد صرفه جویی کنند نیازی به تعطیلی کارخانه های آجرپزی و سیمان  و غیره نیست.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار