حمایت مدیریت شهری گرگان از ژیمناست گرگانی و تیم والیبال پاس این شهر از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در جلسه علنی شورای شهر گرگان مطرح شد و اعضای شورا پیشنهاد اختصاص بودجه برای سایر ورزشکاران و رشته‌های ورزشی را ارائه کردند.

حمایت مدیریت شهری گرگان از تیم‌های ورزشی/پیش‌بینی بودجه برای حمایت از ورزشکاران

به گزارش گلستان ۲۴؛ دویست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان با دستور کار بررسی لوایح و نامه‌های رسیده آغاز شد. این جلسه با حضور 6 نفر از اعضای شورای شهر رسمیت یافت و پس از آن نیز سایر اعضای شورا به صحن آمدند.

کمک به برخی ورزشکاران و تیم‌های ورزشی شهر گرگان از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد. مهدی الفتی یکی از ورزشکاران صاحب‌نام گرگانی در رشته ژیمناستیک است که خود را برای رقابت‌های انتخابی المپیک 2020 توکیو آماده می‌کند.

در جلسه امشب یکی از لایحه‌ها به حمایت از این ورزشکار اختصاص داشت. حمیدرضا آقاملایی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در این باره گفت: الفتی یکی از ورزشکاران گرگانی در سطح ملی است که افتخارات زیادی در سطح ملی، آسیایی و جهانی کسب کرده است.

وی افزود: با اینحال به علت نداشتن سالن تمرین استاندارد، این ورزشکار برای تمرین مجبور است به شهرهای ساری و قائمشهر در استان مازندران برود.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان بیان داشت: حدود 50 سال است که ایران نماینده‌ای در رشته ژیمناستیک در رقابت‌های المپیک ندارد و این جوان گرگانی در حال آماده‌سازی برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک 2020 توکیو است.

لایحه کمک مالی به این ورزشکار گرگانی که در پیش از این در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر گرگان به تصویب رسید در صحن علنی شورا نیز با موافقت اعضا همراه شد.

یکی دیگر از لایحه‌های مطرح شده در جلسه شورا مربوط به خرید 2 دستگاه خودروی سمند ال ایکس برای شهرداری گرگان بود که سال گذشته ثبت نام آن انجام شده بود. شهرداری 68 میلیون تومان برای این دو خودرو پرداخت کرده بود اما به علت نوسانات قیمت، نمایندگی تحویل خودرو را به قیمت روز محاسبه کرده است. شهرداری گرگان خواهان بررسی دو فوریت این لایحه و اختصاص بودجه در قالب متمم شد که مورد موافقت اعضای شورا قرار نگرفت.

صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان علاوه بر شهروندان مهمانان دیگری هم داشت که عمدتا ورزشی بودند.

مدیر تیم والیبال پاس گرگان که بعد از 15 سال توانسته‌اند به لیگ دسته یک کشور صعود کنند، در این جلسه از کم توجهی مسئولان شهر به این تیم و سایر رشته‌های ورزشی گلایه کرد و گفت: تاکنون به سختی توانستیم هزینه‌های این تیم را تأمین کنیم.

طهماسبی افزود: اینکه شورا و شهرداری گرگان امسال 5 میلیارد تومان به بسکتبال کمک کرده‌اند، جای قدردانی دارد اما اگر 100 میلیون تومان هم به تیم والیبال پاس این شهر اختصاص دهند بخشی از مشکلات ما حل می‌شود.

وی گفت: بارها از مسئولان و اعضای شورا برای دیدن بازی‌های تیم دعوت کردیم اما کسی نیامد ولی همین افراد هر هفته برای مسابقات بسکتبال در سالن هستند.

آقاملایی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با انتقاد از اداره ورزش و جوانان این شهرستان بیان داشت: همه ورزشکاران و تیم‌های ورزشی برای دریافت کمک مالی به شورای شهر مراجعه می‌کنند پس اداره ورزش گرگان چه کاره است؟ برخی‌ها فقط مدعی هستند و کاری هم انجام نمی‌دهند، اگر در این اداره را هم ببندند اتفاقی نمی‌افتد.

وی ادامه داد: هرچند ما وظیفه داریم از ورزشکاران و رشته‌های ورزشی حمایت کنیم، برای همین تلاش می‌کنیم راه حلی برای کمک به این تیم پیدا کنیم.

علی‌اصغر یوسفی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان نیز بیان داشت: در دوره قبلی شورا هم پیشنهاد دادیم در کنار بودجه‌ای که برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نظر می‌گیریم برای 43 هیئت ورزشی دیگر نیز باید دست‌کم یک میلیارد تومان کمک مالی پیش‌بینی کنیم. برخی از تیم‌های ورزشی با مبالغ اندکی بسیاری از مشکلات آنها حل می‌شود.

ابراهیم جرجانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: هزینه زیادی برای بسکتبال شده و الان هواداران از وضعیت تیم راضی و خوشحال هستند. اما انتظار داریم که از دیگر رشته‌های ورزشی نیز حمایت کنیم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار