یکصد و بیست و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه گذشته با دستور جلسه بحث و تبادل‌نظر در خصوص طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی برگزار شد.

پیشنهاد ایجاد بازارچه دائمی فروش محصولات زنان سرپرست خانوار در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ این جلسه با حضور ناصر گرزین، سیدمحمد مرتضوی و فائزه عبدالهی از اعضای شورای شهر گرگان، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مسئول اجرایی طرح در جهاددانشگاهی گلستان، جانشین مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، تعدادی از پیشرانان طرح و نماینده زنان سرپرست خانوار برگزار شد.

ابراهیم شهبازی، مسئول اجرایی طرح در جهاددانشگاهی گلستان در این جلسه گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به کارفرمایی معاونت زنان ریاست جمهوری و نظارت دفتر امور زنان و خانواده استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همزمان با کل کشور در جهاددانشگاهی گلستان در حال اجرا است.

وی بیان کرد: سهمیه در نظر گرفته‌شده در این طرح برای استان گلستان، اشتغال ۲۰۰ زن سرپرست خانوار است.

شهبازی در ادامه بابیان اینکه‌ این طرح در ۴ فاز به مرحله اجرا در خواهد آمد، تصریح کرد: بهبود معیشت زنان سرپرست خانوار، تکمیل زنجیره ارزش و بالا بردن درآمد و پیشگیری از ورود زنان سرپرست خانوار به نهادهای حمایتی از اهداف مهم اجرای این طرح است.

مسئول اجرایی طرح در جهاددانشگاهی گلستان خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته زن، از ۱۹ تا ۲۶ بهمن‌ماه نمایشگاهی برای ارائه محصولات زنان سرپرست خانوار در پاساژ هیرکان گرگان دایر خواهد شد.

در ادامه موسی بی‌باک، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز گفت: از سال ۹۷ پرداخت تسهیلات در بخش مشاغل خانگی هدفمند شد. در این راستا طرح الگوی نوین مشاغل خانگی مطرح شد و در حال حاضر این طرح در استان بر اساس سهمیه ۲۰۰ نفر در حال اجرا است.

وی افزود: از سال ۹۷ تا انتهای دی‌ماه ۹۸، ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به ۲۹۷۳ طرح پرداخت شد. ۸۳ درصد این تسهیلات به بانوان پرداخت‌شده است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: تاکنون ۴۰۲ میلیارد تومان نیز تسهیلات روستایی در استان پرداخت کردیم که ۵۰ درصد آن متعلق به بانوان بوده است.

بی‌باک در پایان خواستار همکاری‌های بیشتر مجموعه شهرداری و شورای شهر در راستای اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی شد.

در ادامه سه عضو شورای اسلامی شهر گرگان و دیگر حاضرین در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پیرامون چگونگی همکاری در اجرای این طرح با توجه به اهمیت توجه به زنان سرپرست خانوار پرداختند.

به گزارش ایسنا، در پایان جلسه مصوب شد که سه مکان پیشنهادی از سوی شورای شهر شامل پارکینگ عدالت ۱۷، تعدادی از مغازه‌های پاساژ هیرکان و مکانی در بافت تاریخی گرگان برای ایجاد بازارچه دائمی فروش محصولات مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار مورد بررسی قرار گیرد.

/ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار