معاون بیمه‎ای اداره کل تأمین اجتماعی گلستان:

معاون بیمه ای اداره کل تأمین اجتماعی استان گلستان جمعیت تحت بیمه پوشش تأمین اجتماعی در استان را 683 هزار نفر معادل 39 درصد جمعیت استان عنوان کرد.

39 درصد جمعیت گلستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

به گزارش گلستان 24،عبدالرضا رجایی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران استان با اشاره به شرح وظایف سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی آماده ارائه خدمات به مردم می‎باشد از آنجایی که شکل‌گیری نظامات اجتماعی در هر کشور به ایجاد آرامش خاطر در آینده باز می‎گردد تمام اقدامات انجام شده در سازمان تأمین اجتماعی در راستای ایجاد عدالت اجتماعی و رفاه اقشاری که تحت پوشش بیمه قرار گرفته‎اند است.

وی تصریح کرد: گلستان دارای 12 شعبه اصلی و 6 شعبه اقماری تأمین اجتماعی در سطح استان می‎باشد که به بیمه شدگان خدمات ارائه می‎دهند در حال حاضر پنج کارگزاری در استان وجود دارد و در آینده نزدیک چهار کارگزاری که مجوز اخذ کرده‎اند راه‎اندازی خواهد شد.

معاون بیمه‎ای اداره کل تأمین اجتماعی گلستان تعداد پرسنل سازمان تأمین اجتماعی در استان را 384 نفر اعلام کرد و افزود: 37 هزار نفر مستمری بگیر در استان وجود دارد و 4 هزار نفر مقرری بیکاری در استان داریم که به طور میانگین ماهانه یک میلیون تومان مقرری بیکاری دریافت می‎کنند.

رجایی ادامه داد: 243 هزار نفر بیمه شده اصلی در استان وجود دارد که با احتساب خانواده‎هایشان و افراد تحت تکفل  683 هزار نفر می‎شوند ر واقع می توان گفت 39 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی در خصوص مشکل تمدید یا صدور دفترچه‎های خدمات درمانی برای بیمه‎شده‎های مشاغل آزاد و اختیاری گفت: بیمه شده‎های مشاغل آزاد و اختیاری برای پرداخت حق بیمه خود مهلت دو ماهه دارند درخواست ما این است که واریز حق بیمه خود را به روزهای پایانی موکول نکنند چرا که قرارداد دو جانبه است و واریز حق بیمه باید در سیستم ثبت و بعد از 72 ساعت تمدید یا صدور دفترچه انجام خواهد شد.

رجایی سن لازم برای برخورداری از قانون بازنشستگی برای آقایان را 6 سال تمام و برای بانوان را 55 سال تمام با 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه عنوان کرد و گفت: زنان خانه‎دار نیز می توانند تحت عنوان بیمه مشاغل آزاد نسبت به بیمه خود اقدام کنند و از مزایایی هم چون دریافت مستمری در زمان بازنشستگی و خدمات درمانی برخوردار شوند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار