مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: 29 پروژه آبخیزداری و آبخوانداری با اعتباری بیش از 97 میلیارد ریال در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد.

افتتاح 29 پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در ایام دهه فجر

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابوطالب قزلسفلو، از افتتاح 29 پروژه آبخیزداری و آبخوانداری با اعتباری بیش از 97 میلیارد ریال در این اداره کل خبر داد و اظهار کرد: سه هزار و 640 خانوار از اجرای این طرح بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ها همزمان با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران افتتاح می شود، افزود: این 29 پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، استانی و مشارکتی افتتاح می شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان های کلاله، گالیکش، مینودشت، گرگان، کردکوی و رامیان، بندگز، در حوزه های حاجی بیک، اوغان، چهل چای، حوزه زیارت، قورچای، گرمابدشت و با حجم 15455 متر مکعب اجرایی می شود.

وی یادآور شد: در بخش مرتع نیز پروژه های بوته کاری در سطح هزار و 690 هکتار در شهرستان های، گنبد، مراوتپه و آق قلا نیز افتتاح خواهد شد.

قزلسفلو باشاره به اهمیت اجرای طرح های آبخیزداری در جلوگیری از افت سطح آب های زیرزمینی و ذخیره آب، خاطرنشان کرد : کنترل و رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب،حفاظت آب و خاک و جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره های زیرزمینی،بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان و آبخیزنشینان، بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق تحت پوشش پروژه های آبخیزداری از اهداف اصلی طرح های آبخیزداری به شمار می آید.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار