مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: سیل ابتدای امسال ۴۹۹ میلیارد تومان خسارت به تأسیسات آبی استان وارد کرد که تا کنون ۸۰ میلیارد تومان آن معادل ۱۶ درصد حجم خسارت‌ها اعتبار به استان اختصاص داده شد.

۱۶ درصد خسارت‌های سیل به تأسیسات آبی استان گلستان جبران شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره بازسازی خسارت‌های سیل به تأسیسات آبرسانی استان اظهارداشت: سیل ابتدای امسال 499 میلیارد تومان خسارت به تأسیسات آبی استان وارد کرد که تا کنون 80 میلیارد تومان آن معادل 16 درصد حجم خسارت‌ها اعتبار به استان اختصاص داده شده است.

وی گفت: در صورت تخصیص اعتبارات کارها با شتاب خوبی پیش خواهد رفت؛ هرچند تا کنون نیز به رغم محدودیت‌های اعتباری اقدامات خوبی برای جبران خسارت‌های سیل در استان انجام شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه حدود 40 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی به استان برای لایروبی رودخانه‌ها هزینه شده است، افزود: در زمان سیل 105 کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شد و پس از آن نیز 214 کیلومتر دیگر به آن اضافه شده است.

وی ادامه داد: تا کنون 118 کیلومتر از گرگانرود، 63 کیلومتر از قره‌سو، 23.5 کیلومتر از رودخانه اترک، 8.6 کیلومتر از نکارود و یک کیلومتر از حوزه خلیج گرگان لایروبی شد.

نظری یادآور شد: در یک دهه اخیر بیش از یکهزار و 749 کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده بود.

وی به تعریض کانال‌های آب با توجه به شیب اندک مناطق شمالی استان به ویژه در آق‌قلا اشاره کرد و افزود: در زمان سیل برای بهبود روند آب‌گذری 26 کیلومتر از کانال‌های آب تعریض و 21.5 کیلومتر کانال جدید حفر شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با تأکید براینکه لایروبی چاره کار برای مقابله با سیل نیست، گفت: لایروبی فقط یکی از اقداماتی است که می‌توانند خسارت‌های ناشی از سیل را کاهش دهد که در این زمینه متناسب با اعتباراتی که داشتیم اقدامات لازم را انجام داده بودیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار