مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت که یک شرکت ایتالیایی با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون یورویی در ساخت نیروگاه برق از زباله این استان مشارکت خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری ایتالیایی‌ها برای ساخت نیروگاه برق در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ محسن سمیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مابقی سرمایه مورد نیاز احداث این نیروگاه به مبلغ ۲۰ میلیون یورو از محل اعتبارات دولت و حمایت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تامین خواهد شد.
وی بیان کرد: مشارکت شرکت ایتالیایی در این طرح ۲۰ ساله بوده که در کنار ایجاد تاسیسات نیروگاه برق با دو روش گازیفیکاسیون (گازی سازی) و مخلوط سوز، مدیریت، نگهداری و بهره برداری از آن را نیز برعهده خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان افزود: تکنولوژی مورد استفاده در این نیروگاه منطبق و سازگار با اقلیم و نوع زباله تولیدی استان است و می تواند هر نوع زباله تولیدی را بازپردازش و از آن تولید انرژی کند.
سمیعی ادامه داد: نشست اولیه بررسی فنی و مالی این سرمایه گذاری با حضور مدیران شرکت ایتالیایی و معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، استاندار و سایر مسوولان مرتبط استان گلستان روز گذشته برگزار شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان بیان کرد: در صورت رسیدن به توافق نهایی، این نیروگاه تا ۱۵ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
روزانه در گلستان ۸۵۰ تا ۹۰۰ تن انواع زباله تولید و پس از جمع آوری در ۳ سایت آق قلا، آزادشهر و مراوه‌تپه به روش تولید کمپوست و لندفیل، پردازش می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار