با آغاز تبلیغات رسمی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز(پنجشنبه۲۴ بهمن) نبض انتخابات در استان گلستان به تپش افتاد.

نبض انتخابات در گلستان به تپش افتاد/ دست رد مردم به مجلس نشینان وکیل الدوله

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرایند برگزاری انتخابات به مرحله تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی رسید، حال مردم حوزه های انتخابیه شهرها و روستاهای مختلف استان گلستان چهره های مصمم و نهایی برای رسیدن به کرسی مجلس شورای اسلامی را می شناسند.

 

از امروز مردم وظیفه سنگین «انتخاب» را پیشرو دارند و اگر این انتخاب با بصیرت، شناخت و انتخاب اصلح همراه نباشد به طور قطع کمیت توسعه گلستان همچون سنوات گذشته لنگ می زند.

 

به اذعان بسیاری از کارشناسان و مردم مجلس دهم عملکرد ضعیفی داشت و البته استان گلستان هم از این تنزل عملکرد مستثنی نبود تا جایی که برخی از نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی در گلستان بر عملکرد ضعیف و انفعال خود در این دوره معترف بودند و برخی نیز از سوی شورای نگهبان برای حضور در مجلس یازدهم ردصلاحیت شدند.

 

مردم در دوره های گذشته کسانی را راهی خانه ملت کردند که آنگونه که باید در مسیر ریل قانونگذاری برای رسیدن به توسعه و حل مشکلات کشور و گلستان گام برنداشتند و متأسفانه برخی از نمایندگان بیش از آنکه وکیل المله باشند با گرفتار شدن در مسائل حزبی و جناحی سطح خود را به وکیل الدوله تنزل دادند به همین دلیل بود که بسیاری از مطالبات به حق مردم در سایه این کم کاری ها به حاشیه رفت.

 

هنوز گرانی افسارگسیخته و افزایش ناگهانی قیمت بنزین از خاطر مردم نرفته و چه بسا اگر نمایندگان در طول سال های گذشته وظیفه مند عمل می کردند بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز جامعه با چنین شیبی بر معیشت مردم تأثیرگذار نبود.

 

اگر تنها به طولانی شدن مصوبات مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی بپردازیم خواهیم دید که این تعلل چه هزینه سنگینی برای دولتمردان و افکار عمومی که منتظر تحول استان گلستان بودند رقم زد، حال هنوز نیز این مصوبه پس از پیگیری های فراوان برای تائید مجلس شورای اسلامی در پیچ و خم اصلاحیه شورای نگهبان گرفتار است.

 

از طرفی مشخص نشدن تقسیمات مرزی استان پس از گذشت سال ها از عمر استان گلستان لطمه هایی به این استان وارد کرده که در یک بُعد آن عروس خزر را به ورطه نابودی کشانده است طوری که هنوز مشخص نیست استاندار گلستان باید تصمیم نهایی را برای نجات خلیج رویایی بگیرد و یا هم کیش همجوارش در استان مازندران و یا اینکه مردم گلستان هنوز اختلافات انتقال آب منطقه زرین گل علی آبادکتول با سمنان که موجب هزینه های اجتماعی شد را فراموش نکردند.

 

عدم اتخاذ تصمیمات مناسب در مجلس شورای اسلامی برای کاهش پنج شاخصه آسیب های اجتماعی به ویژه در استان گلستان و وضع قوانین برای بهره مندی تجار گلستانی از ظرفیت مرزها برای صادرات یا وضع قوانین مناسب برای افزایش ارزش افزوده بیش از پنج میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی گلستان به ویژه گندم تنها بخشی از موضوعاتی است که یک نماینده توانمند در استان گلستان می توانست آنها را پیگیری کند و به سروسامان برساند.

 

متأسفانه با وجود مشکلاتی که در بخش های مختلف گریبان گیر استان گلستان شده است وضع قوانین کارآمد در مجلس شورای اسلامی می توانست علاج بخش برخی از این مشکلات و موانع باشد اما نمایندگان گلستانی مجلس در ادوات گذشته پا در کفش دولت کردند؛ آنها یا به دنبال دخالت در عزل و نصب ها بودند و یا سهم خواهی از انتخاب منصب استانداری را پیش گرفتند و یا با قدم نهادن در حاشیه ها فراموش کردند برای چه و با چه هدفی به مجلسی پا گذاشتند که به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی بنا بود در رأس امور باشد نه اینکه به حاشیه برود.

 

همه اینها موجب شد که توسعه استان گلستان و آنچه که وظیفه مندی یک نماینده مجلس بود زیر چکمه سهم خواهی برخی مجلس نشینان و طرفداران آنها لگدمال شود، موضوعی که امروز در آستانه انتخابات باید مورد توجه مردم باشد و مردم تیزبین و هوشیار گلستان آن را جزو ویژگی های یک نماینده اصلح برای استان گلستان بزرگ برشمارند.

 

از سویی دیگر بیش از آنکه مردم در انتخاب نماینده براساس مسائل حزب و جناح، گروه و یا قبیله اقدام کنند باید به تقوا و پاکدستی، توانمندی داوطلب مربوطه و آشنایی وی از میزان قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی، مشکلات استان گلستان و ذکاوت لازم برای یافتن راهکار و علاج مشکلات استان توجه کنند.

 

آن چیزی که در دوره های گذشته از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان دیده شد صرفاً «تغییر» بود به طوری که نمایندگانی آمدند و رفتند اما مشکلات استان سال های طولانی است که حل نشده، باقی مانده است.

 

امروز انتخاب گزینه توانمند، باتقوا، متخصص، متفکر، مبتکر و انقلابی و دور از منفعت طلبی و سودجویی های شخصی همان معجزه ای است که مردم گلستان می توانند در دوم اسفندماه به ارمغان بیاورند، گرچه لیست بلندبالای ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس در گلستان و احساس تکلیفی که برخی از آنها عنوان کردند نشان می دهد مردم باید هوشیارتر از همیشه به میدان بیایند و فردی را به مجلس بفرستند که مدرس گونه و به دور از جنجال های سیاسی، هوای نفس، شهرت و سهم خواهی برای خدمت به مردم پای کار آمده است.

 

به هر حال پس از روند تائید صلاحیت ها لیست 235 نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان گلستان نهایی شده و به طور متوسط هر 33 نفر برای یک کرسی مجلس در گلستان با یکدیگر رقابت می کنند.

 

از امروز(پنجشنبه 24 بهمن) نیز با آغاز تبلیغات رسمی انتخاباتی داوطلبان مجلس شورای اسلامی، نبض انتخابات در گلستان به تپش افتاد و داوطلبان کرسی های مجلس در گلستان خود را به مردم معرفی می کنند تا مردم در دوم اسفندماه تصمیم سرنوشت سازخود را با شناخت و بصیرت بگیرند.

 

رقابت ۲۳۵ داوطلب انتخابات مجلس در ۶ حوزه انتخابیه گلستان

«عبدالرضا چراغعلی»، رئیس ستاد انتخابات استان گلستان در این باره اظهار کرد: در زمان ثبت نام 418 نفر در استان گلستان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که از این میزان 22 انصراف دادند.

 

وی از عدم تائید صلاحیت 171 نفر از داوطلبان مجلس در گلستان خبر داد و یادآور شد: هفت نفر در حوزه های انتخابیه تقاضای جابه جایی داشتند و از استان های دیگر مانند سیستان و بلوچستان، تهران و یا قم به گلستان آمدند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان، تعداد نهایی داوطلبان تائید صلاحیت شده در استان در 6 حوزه انتخابیه را 235 نفر اعلام کرد و افزود: 70 نفر در حوزه گرگان و آق قلا، 33 نفر در حوزه گنبدکاووس، 22 نفر در حوزه رامیان و آزادشهر، 27 نفر در حوزه علی آبادکتول، 34 نفر در حوزه کردکوی، گمیشان، بندرگز و بندرترکمن و 49 نفر در حوزه مینودشت، کلاله، گالیکش، مراوه تپه داوطلب شدند.

 

چراغعلی از آغاز تبلیغات رسمی داوطلبان انتخابات مجلس از صبح امروز(پنجشنبه 24 بهمن) خبر داد و به داوطلبان توصیه کرد در امر تبلیغات انتخاباتی ضوابط و مقررات لازم را رعایت کنند.

 

وی متذکر شد: داوطلبان مجلس شورای اسلامی صرفاً مجاز هستند خود را معرفی کنند و باید از تخریب گروه ها، جریانات و سایر دوطلبان بپرهیزند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با بیان اینکه یک هزار و 389 شعبه اخذ رأی در 6 حوزه انتخابیه راه اندازی می شود، ابراز داشت: اقدامات مربوط به احراز هویت و صحت شناسنامه و کارت ملی توسط دستگاه های ذی ربط انجام خواهد شد و در فرایند انتخابات نیز 15 هزار نفر در گلستان مشارکت می کنند.

 

چراغعلی، دخالت و جانبداری مجریان انتخابات از داوطلبان انتخابات مجلس را ممنوع اعلام کرد و گفت: فعالیت مجریان صرفاً در برگزاری انتخابات خلاصه می شود.

 

هزینه های نامتعارف در انتخابات سوهان روح مردم است

وی با بیان اینکه مردم به هر کدام از داوطلبانی که برای انتخابات هزینه گزاف می کنند رأی نمی دهند، متذکر شد: صرف هزینه نامتعارف در شرایط اقتصادی فعلی سوهان روح مردم است و هر کدام از داوطلبانی که برای نشستن بر کرسی نمایندگی مجلس هزینه نامتعارف می کند دارای ناخالصی هایی هستند که این مهم باید مدنظر مردم باشد.

 

خرید و فروش آراء و استفاده از پول های نامشروع در انتخابات ممنوع

«حمیدرضا بهمنی نژاد»، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان گلستان نیز در جمع مردم گرگان در خصوص افراد ردصلاحیت شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیاری از افراد با استناد به بند التزام عملی به اسلام عدم احراز صلاحیت شدند، منظور شورای نگهبان از این مسئله به معنای آن نیست که این افراد به اسلام اعتقاد ندارند بلکه مصداق ما نداشتن التزام عملی به اسلام است.

 

وی ادامه داد: شورای نگهبان افرادی را که در مراسم های نامتعارف حضور دارند، اهل رشوه گیری، زد و بند و حیف و میل بیت المال در محیط کار هستند رد صلاحیت می کند.

 

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان گلستان با بیان اینکه شورای نگهبان رقیب هیچ حزب سیاسی نیست، گفت: هیئت نظارت هیچ گاه گرایش سیاسی را لحاظ نمی کند، در گرگان چهره شاخص اصولگرایان رد صلاحیت شده و یا در گرگان و کردکوی تعداد افراد ردصلاحیت شده منتسب به جریان اصولگرایی بیشتر از اصلاح طلبان بوده است.

 

بهمنی نژاد تصریح کرد:  دستگاه های اجرایی و وزارت کشور مجری انتخابات هستند و شورای نگهبان حافظ انتخابات است و در کنار این مهم بررسی سلامت انتخابات را نیز برعهده دارد.

 

وی به بخشی از فرامین رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و متذکر شد: معظم له در فرازی از بیانیه گام دوم بر این مهم تأکید کردند که ملاک مشروعیت کارگزاران در حکومت اسلامی سلامت اقتصادی آنان است لذا هیئت های نظارت شورای نگهبان با کسانی که فاقد صلاحیت و مشروعیت لازم قانونی باشند برخورد خواهند کرد.

 

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان گلستان تأکید کرد: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی برای کسب آرای مردم از روش های خلاف شرع و قانون از جمله از طریق خرید و فروش آراء و استفاده از پول های نامشروع پرهیز کنند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار