معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان گلستان از فعالیت دو هزار و ۴۴۲ پلیس افتخاری در استان خبرداد.

بیش از ۲۰۰۰ پلیس افتخاری در گلستان فعالیت می کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ سید عباس عظیمی اظهار کرد: بهره گیری از توان و ظرفیت مردمی در قالب پلیس افتخاری چند سالی است که به صورت ویژه در دستور کار قرار داشته است و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سوی مردم قانونمند و قانونمدار استان شده است.

وی گفت: دو هزار و ۴۴۲ نفر پلیس افتخاری در این استان با نیروی انتظامی در مأموریت‌های محوله همکاری می‌کنند که از این تعداد هزار و ۶۲۸ نفر پلیس افتخاری مرد و ۸۱۴ نفر زن هستند.

عظیمی افزود: این افراد پس از تشکیل پرونده، گزینش و ثبت سیستم با آموزش‌های لازم در بخش‌های مختلف پلیس آگاهی، پیشگیری، پلیس فتا، مبارزه با مواد مخدر، پلیس اطلاعات در مواقع خاص و مناسبت‌های همچون طرح‌های پلیسی، طرح‌های ارتقای نظم و امنیت عمومی، ایام پایان سال، چهارشنبه آخر سال، طرح نوروزی و جاهایی که نیاز به وجود نیروی بیشتری است به کار گرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه پلیس افتخاری ظرفیتی اجتماعی است که در بُعد انتظامی، آموزشی، اطلاع‌رسانی، فرهنگی و مواردی از این قبیل با پلیس همکاری خواهند داشت، گفت: این ظرفیت‌ها از قبل وجود داشته است و ما سعی کرده‌ایم تا به این پتانسیل شکل قانونی ارائه شود تا ضمن حمایت از این ظرفیت بتوانیم به نوعی جبران خدمات این افراد را داشته باشیم.

معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان گلستان همچنین تصریح کرد: اولویت استخدام در ناجا با اعضا پلیس افتخاری است که با ناجا فعالیت می‌کنند.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار