معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه مردم نگران بیماری ویروسی کرونا نباشند، گفت: تاکنون هیچگونه گزارشی از بیماری کرونا در استان گلستان گزارش نشده است.

تاکنون هیچگونه بیماری کرونا در گلستان گزارش نشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سراج‌الدین عارف‌نیا امشب در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه بیماری ویروسی کرونا در گلستان آمده است را نداشتیم.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا بسیار شبیه بیماری آنفولانزا است، تصریح کرد: هرچه قدر بیماری آنفولانزا را بشناسیم همانند این است که بیماری کرونا را شناختیم زیرا علائم و راه‌های پیشگیری این بیماری بسیار شبیه به ویروس کرونا است.

* حساس‌سازی در بیمارستان‌های استان گلستان درخصوص بیماری کرونا صورت گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ابراز کرد: حساس‌سازی در بیمارستان‌های استان گلستان درخصوص بیماری کرونا صورت گرفت و خوشبختانه هیچ مورد مشکوکی در استان گزارش نشده است.

عارف‌نیا با تاکید بر خودمراقبتی مردم نسبت به بیماری کرونا خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک برای کسانی توصیه می‌شود که به این بیماری مبتلا شدند و یا مشکل تنفسی دارند است که دیگران به این بیماری مبتلا نشوند بنابراین مردم خیلی نگران تهیه ماسک از داروخانه‌ها نباشند.

وی با تاکید بر اینکه شستشوی مرتب دستان از مهمترین عوامل پیشگیری در بیماری کرونا است، ابراز کرد: از دست زدن به دام‌ها تا حد امکان خودداری کنیم و در صورتی که دست به دام زدیم بلافاصله دستانمان را شستشو دهیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار