معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه اکنون ۳۴۰ ماما در مراکز درمانی مشغول فعالیت هستند، گفت: در حال حاضر مراکز درمانی گلستان با کمبود ۱۰۰ ماما مواجه است.

مراکز درمانی گلستان با کمبود ۱۰۰ ماما مواجه است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ عباس بدخشان، عصر شنبه در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از ماماهای نمونه استان در جمع خبرنگاران استان از فعالیت ۷۰۰ ماما شاغل در استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴۰ ماما در مراکز درمانی به مردم استان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی افزود: با توجه به این تعداد نیرو، مراکز درمانی استان نیازمند به حضور ۱۰۰ ماما دیگر است که باید جذب شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: طی سال‌های گذشته در نقاط مختلف استان توانستیم میزان مرگ‌ومیر مادران باردار را کاهش دهیم.

وی افزود: در سال ۹۶ تعداد ۴۲ هزار زایمان در استان انجام شد که از این تعداد ۱۱ مورد مرگ مادر باردار را داشتیم. برخی از آنان دچار بیماری اعصاب روان و یا با مشکل قلب و عروق مواجه بودند که منجر به فوت آن‌ها شد.

بدخشان با بیان اینکه تمام مادران در دوران بارداری نیازمند به مراقبت‌های ماما هستند، اظهار کرد: هیچ مادر بارداری نباید خود را بی‌نیاز از خدمات مراقبتی ماما بداند چراکه ماماها فقط درمان گر نیستند بلکه پایش گر هم هستند.

وی خاطرنشان کرد: طی ارزیابی هایی که توسط وزارتخانه در بیمارستان‌ها انجام می‌شود، گلستان در بخش مامایی هرساله از امتیاز خوبی برخوردار است اما هیچ‌گاه به این میزان بسنده نمی‌کنیم و برنامه‌هایی بازآموزی جهت توانمند کردن ماماهای استان در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

گفتنی است در این مراسم از ۷۰ مامای نمونه استان گلستان تقدیر و تشکر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار