به منظور گسترش فرهنگ امر به معروف

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

کانون‌های مساجد گلستان و ستاد امر به معروف تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به منظور گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از توانایی های کانون با راه اندازی حداقل یک کانون تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در هر شهرستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

 

موضوعات این تفاهم نامه همکاری در جهت بهره برداری از ظرفیت بالای کانون در احیاء و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر، تبادل تجربیات در اجرای برنامه های متنوع به منظور جذب فعالان و صاحبان انگیزه و تعهد در اجرای ماموریت فوق، مشارکت در اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی برای کانون های تخصصی شهرستان ها، حمایت مادی و معنوی از کانون های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر و شناسایی و تشویق فعالین حوزه امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد انگیزه بین سایرین است.

 

در این تفاهم نامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان متعهد شد دستورالعمل ها و سرفصل های آموزشی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر و همچنین تامین اساتید و مربیان جهت برگزاری دوره های آموزشی از سوی ستاد صورت گیرد، ستاد نهایت همکاری خود در خصوص برگزاری دوره های آموزشی و برگزاری همایش ها، جشنواره ها و غیره که از سوی کانون اجرا می شود را اعلام کند و تمهیدات لازم جهت راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در کانون ها و همچنین گروه های جهادی(تذکر زبانی) از سوی ستاد انجام شود.

 

راه اندازی حداقل یک کانون تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در هر شهرستان، اجرای دوره های آموزشی عمومی و تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در کانون های تخصصی با همکاری و مشارکت ستاد، برقراری سلسله گفتمان های امر به معروف و نهی از منکر در حوزه مسائل و موضوعات مختلف و متنوع این فریضه الهی در مساجد و کانون ها و راه اندازی گروه های جهادی امر به معروف و نهی از منکر(تذکر زبانی) در کانون های تخصصی بر اساس دستورالعمل های موجود و آموزش و به کارگیری آنان در فرصت ها و مناسبت ها و مواقع لزوم از تعهدات کانون فرهنگی هنری مساجد گلستان است.

 

در این تفاهم نامه آمده است، نظارت بر حسن اجرای تفاهم نامه بر عهده گروهی متشکل از سه نفر از نمایندگان ستاد و سه نفر از نمایندگان کانون است که پیگیری اجرای مصوبات آن را برعهده خواهند داشت.

 

این تفاهم نامه به صورت آزمایشی به مدت یک سال اجرا می شود و پس از انقضای آن با بررسی نقاط قوت و ضعف و رفع موانع احتمالی، مجددا به مرحله اجرا درخواهد آمد.

 

گفتنی است، این تفاهم نامه در 7 ماده و دو صفحه تنظیم و به امضای مهدی بیکی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان و یاسر قزوهی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان رسیده است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار