مدیر جهاد کشاورزی گرگان:

سلیمانی گفت: در مراکز جهاد کشاورزی گرگان کود به میزان کافی وجود دارد و کشاورزان نگرانی نداشته باشند.

کشاورزان گرگانی از کمبود کود نگران نباشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عباسعلی سلیمانی» امروز (سه شنبه 6 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در دوره داشت محصولات کشاورزی کلزا، گندم، جو، سیب زمینی و باقلا به سر می بریم و کشاورزان در این دوره باید به توصیه های کارشناسان اهتمام داشته باشند.

 

مدیر جهاد کشاورزی گرگان ادامه داد: برای زارعت گندم کود اوره به اندازه کافی در سطح شهرستان وجود دارد ولی توصیه ما به کشاورزان این است که همراه با کود اوره از سولفات آمونیوم استفاده کنند.

 

سلیمانی گفت: استفاده از کود سولفات آمونیوم باعث می شود که اوره ماندگاری بیشتری در خاک داشته باشد و برای استفاده گیاه در دسترس تر باشد.

 

وی افزود: در مراکز جهاد کشاورزی کود به میزان کافی وجود دارد و کشاورزان نگرانی در این خصوص نداشته باشند و حتما در این فصل از کود به شکل سرک در مزارع خود استفاده کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی گرگان خاطرنشان کرد: در محصول کلزا به دلیل شرایط جوی که در زمان کشت وجود داشت عقب ماندگی را شاهد بودیم و کشاورزان برای جبران این عقب ماندگی از کود می توانند استفاده کنند.

 

سلیمانی خاطرنشان کرد: با گرم شدن هوا سیب زمینی کاران قبل از سبز شدن محصول می توانند نسبت به مبارزه با علف های هرز با استفاده از علف کش ها اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: برای باغات سیاه ریشه نیز توصیه می کنیم که استفاده از قارچ کش ها با نظر کارشناسان در نظر گرفته شود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار