سلیمانی گفت: با توجه به خسارت هایی که در سنوات گذشته شاهد بودیم کشاورزان در زمینه بیمنه محصولات کوتاهی نداشته باشند.

کشاورزان در حوزه بیمه محصولات کشاورزی کوتاهی نکنند/ آغاز کشت چغندر در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «عباسعلی سلیمانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی که در استان شاهد هستیم و بارندگی های خوبی که اتفاق افتاده شرایط برای کشت چغندر قند، کلزا و گندم مساعد شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: کارشناسان ما برای کشت چغندر قند در مرکز مدیریت شهرستان گرگان مستقر هستند و کشاورزانی که برای کشت چغندر قند قرارداد بستند برای دریافت بذر خود اقدام کنند و هماهنگی برای کشت خود را انجام دهند.

 

سلیمانی متذکر شد: کشاورزان نگران تهیه بذر کلزا، کودها و بذر گندم نباشند، کشاورزان برای دریافت بذر کلزا و دریافت کود به مراکز جهاد کشاورزی می توانند مراجعه کنند.

 

وی گفت: با توجه به ابطال دفترچه ها کشاورزان تغییرات اراضی خود را کشاورزان با مراجعه به مراکز کشاورزی ثبت کنند، در خصوص گندم نیز امیدواریم به موقع اراضی زیر کشت برود.

 

مدیر جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: از کشاورزان درخواست داریم بیمه را جدی بگیرند و با توجه به خسارت هایی که در سنوات گذشته شاهد بودیم کشاورزان در این زمینه کوتاهی نداشته باشند.

 

سلیمانی ابراز داشت: دولت مکلف کرده که کشاورزان را برای بیمه تشویق کنیم و از سویی بیمه ها نیز مکلف شدند که در هنگام خسارت به موقع پرداخت داشته باشند.

 

وی بیان کرد: با هماهنگی انجام شده در سطح ملی در صورت بروز خسارت صندوق بیمه کشاورزی نسبت به بررسی کارشناسی و پرداخت به موقع خسارت ها کشاورزان اقدام می کند.

 

مدیر جهاد کشاورزی گلستان گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات نیز در حوزه دام سبک و سنگین ارائه تسهیلات انجام شود و متقاضیان می توانند به مراکز کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار