مؤمنی نسبت به گسترش بیماری زنگ زرد در مزارع کردکوی هشدار داد و گفت: کشاورزان برای مقابله با بیماری زنگ زرد اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند.

هشدار به کشاورزان برای پیشگیری و مبارزه با بیماری زنگ زرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سید رضا مؤمنی» امروز(چهارشنبه 7 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ورود زودهنگام بیماری زنگ زرد در شهرستان بندرگز به کشاورزان شهرستان کردکوی هشدار جدی می دهیم که با مراقبت و بازدیدهای مستمر از مزارع خود و مشورت کارشناسان پهنه های تولیدی نسبت به بیماری خطرناک زنگ زرد اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

 

مدیر جهاد کشاورزی کردکوی ادامه داد: کشاورزان در صورت مشاهده بیماری زنگ زرد اقدامات مقابله ای را در دستور کار قرار دهند و از گسترش آن پیشگیری کنند.

 

وی بیان کرد: از آنجایی که در زمان گلدهی مزارع کلزا قرار داریم مبارزه با بیماری اسکلروتینیای در دستور کار کشاورزان کلزا کار باشد.

 

مؤمنی اضافه کرد: اگر 10 الی 20 درصد مزارع کلزا به مرحله گلدهی رسید کشاورزان برای جلوگیری و پیشگیری از این بیماری می توانند از قارچ کش ها استفاده کنند و در فاصله 10 تا 15 روز برای بار دوم از مبارزه شیمایی استفاده کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط برای استفاده از کود سرک در مزارع کلزا و گندم فراهم شده است و کشاورزان استفاده از کود سرک اوره و سولفات آمونیوم را در دستور کار قرار دهند.

 

وی علف های هرز را یکی از فاکتورهای مهم برای خسارت به مزارع گندم برشمرد و خاطرنشان کرد: اکنون بهترین زمان برای مبارزه با علف های هرز مزارع کلزا و گندم است و کشاورزان با فراهم شدن شرایط اقلیمی برای مبارزه با علف های هرز اقدام کنند.

 

مؤمنی یادآور شد: افرادی که می خواهند اقدام به کاشت درختان مثمر در اراضی شیبدار کنند فرصت زیادی برای این کار ندارند و در اولین فرصت با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به کاشت درختان مثمر در این اراضی اقدام کنند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار