عباسی از احتمال شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع استان گلستان خبر داد و گفت: کشاورزان با مشاهده نخستین علائم از سموم و قارچ کش ها استفاده کنند.

​احتمال شیوع بیماری زنگ در مزارع گلستان/ کشاورزان مراقب باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «محمدرضا عباسی» امروز(سه شنبه 6 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیماری زنگ زرد مزارع گلستان را تهدید می کند و احتمال شیوع آن در سطح استان وجود دارد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری زنگ همه کشاورزان گلستانی به ویژه ناحیه جنوبی استان بازدیدهای مداوم را از مزارع خود داشته باشند و با مراجعه به نزدیکترین دفتر خدمات کشاورزی از مشاوره کارشناسان پهنه استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: کشاورزان با مشاهده نخستین علائم از بیماری زنگ زرد در مزارع به کلینیک های گیاهپزشکی در سطح استان گلستان مراجعه کنند و برای مبارزه استفاده از سموم و قارچ کش ها را در دستور کار قرار دهند.

 

عباسی تأکید کرد: از لحاظ میزان سموم و قارچ کش در سطح استان گلستان مشکلی وجود ندارد و کشاورزان همچون سنوات گذشته می توانند با مشاهده بیماری زنگ در مزارع از سموم استفاده کنند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان ابراز داشت: طی روزهای آینده بارندگی را شاهد خواهیم بود که بارش باران شرایط را برای استفاده از کود سرک فراهم می کند و کشاورزان قبل و یا بلافاصله بعد از بارندگی می توانند در مزارع کلزا و گندم از کود سرک استفاده کنند.

 

وی تأکید کرد: امسال رشد رویشی مزارع استان گلستان نسبت به سنوات گذشته بسیار کم است و کشاورزان با استفاده از کود سرک باید این عدم رویش را جبران کنند و استفاده از سولفات آمونیوم را به جای اوره در اولویت کاری خود قرار دهند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار