مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان گفت: در حال حاضر ۳۸ درصد حجم مخازن سدهای استان آبگیری شده و برای مدیریت سیلاب‌های احتمالی طبق مصوبه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان ۸ میلیون مترمکعب از آب سدهای بوستان و گلستان نیز از امروز رهاسازی می‌شود.

آب سدهای بوستان و گلستان برای کنترل سیلاب‌های احتمالی رهاسازی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: با توجه به اخطاریه هواشناسی مبنی بر ورود سامانه پربارش به استان، تمهیدات لازم برای مدیریت این شرایط در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: از شب گذشته که بارش‌ها در استان آغاز شد تا کنون در حوزه خلیج گرگان 37 میلی‌متر بارش به ثبت رسیده است. همچنین در حوزه قره‌سو نیز بیشترین حجم بارش باران با 40 میلی‌متر مربوط به شصتکلاته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان افزود: بارش‌ باران در حوزه گرگانرود نیز از اواخر وقت روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. تاکنون بیشترین بارش‌ها در منطقه محمدآباد کتول با 42.5 میلی‌متر، رامیان و فاضل‌آباد گزارش شد. در حوزه اترک نیز بیشترین بارش‌ها در شهرستان مراوه‌تپه با 23 میلی‌متر به ثبت رسید.

وی ادامه داد: با توجه به تداوم بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر و بالاآمدن آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب‌ در برخی مناطق استان وجود دارد و مردم باید از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مخازن سدها و مسیل‌ها خودداری کنند.

نظری با اشاره به آبگیری 38 درصد حجم سدهای استان اظهارداشت: در همین موقع از سال گذشته 211 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان ذخیره شده بود که 87 درصد حجم کل مخازن را شامل می‌شد اما امسال 92.1 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌سازی شده است.

وی گفت: از روز گذشته برای کنترل سیلاب‌های احتمالی آب سد وشمگیر رهاسازی شده است. همچنین در جلسه شب گذشته قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان قرار شد 3 میلیون مترمکعب از حجم آب سد بوستان و 5 میلیون مترمکعب از سد گلستان رهاسازی شود که این اتفاق از امروز رخ خواهدداد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار