استاندار گلستان گفت: تا اطلاع ثانوی تئاتر، سینما، اماکن ورزشی و هرگونه تجمع تعطیل است زیرا سلامت شهروندان برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تداوم تعطیلی سینماها، اماکن ورزشی و مراسم تجمعی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان و اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع این ویروس در استان گلستان و تداوم تعطیلی مدارس در استان اظهار کرد: نیاز تداوم تعطیلی مدارس در استان گلستان وجود دارد و ما این موضوع را به وزارت بهداشت اعلام کرده‌ایم اما مقرر شد تصمیم‌گیری و اعلام قطعی آن توسط وزارت بهداشت انجام شود.

وی ادامه داد: نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که گلستان نیز همانند بسیاری از استان‌های کشور مبتلایان ویروس کرونا در آن وجود دارد و بیمارانی بستری هستند که با این بیماری درگیرند و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان بخصوص بیمارستان شهید صیاد شیرازی بیانگر این موضوع است.

استاندار گلستان تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در روزهای نخست تا امروز در استان با آن درگیر بودیم موضوع کمبود ماسک و ژل و مواد ضدعفونی کننده بود که متاسفانه اقدامات ناپسند عده‌ای سودجو بر این مشکلات اضافه کرد.

حق‌شناس بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده و اقدامات میدانی که انجام دادیم دو کارخانه تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده و ماسک را به صورتی فعال کردیم و از آنها حمایت می‌کنیم که حتی در سه شیفت فعالیت تولیدی دارند.

وی اضافه کرد: به طور قطع طی امروز تا فردا توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده آنقدر در بازار زیاد خواهد شد که مازاد هم خواهیم داشت.

استاندار گلستان گفت: حتی نگاه ما بر این است اگر این دو کارخانه در خرید مواد اولیه دچار مشکل مالی هم بودند به آنها کمک کنیم تا این مشکل مردم حل شود زیرا سلامتی مردم برای ما بسیار اهمیت دارد.

حق‌شناس تاکید کرد: نکته مهم در مهار ویروس کرونا این است که از جایی باید این زنجیره انتقال قطع شود که تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، مراسم‌های با تجمع بالای مردم تاثیر بسیار بالایی در این امر داشته و خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود 10 روز از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها می‌گذرد و دوره مهم انتقال ویروس از نظر پزشکان 14 روز محسوب می‌شود، گلستان بخش مهمی از این مدت را گذرانده و با دقت بیشتر شهروندان در رعایت نکات بهداشتی می‌توان به روزهای آینده در خصوص مهار این ویروس امیدوار بود.

حق‌شناس در پایان بیان کرد: تا اطلاع ثانوی تئاتر، سینما، اماکن ورزشی و هرگونه تجمع بدون اغماض تعطیل است زیرا سلامت شهروندان برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار