رئیس مرکز بهداشت استان گلستان درباره پراکندگی شیوع کرونا‌ توضیحاتی داد.

کدام شهرهای گلستان بیشترین آمار مبتلا را دارد؟
به گزارش گلستان ۲۴؛ سراج الدین عارف نیا رئیس مرکز بهداشت گلستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: آماری که دیروز از تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در گلستان اعلام شده مربوط به ۱۰ روز اخیر است که نتایج آزمایش کرونا برای ۲۵ گلستانی مثبت اعلام شده است، ما نیز از روی علائم بالینی چنین آمار و حتی بیشتر از آن را پیش بینی می‌کردیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان متذکر شد: کرونا در سراسر استان گلستان دیده می‌شود، اما تعداد مبتلایان به کرونا در گرگان، گنبدکاووس و بندرگز بیشتر است.

او با تأکید بر اینکه مردم باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: مردم تا حد امکان در خانه بمانند تا با گذشت زمان دارو و یا واکسن کرونا تولید شود و همچنین با فرا رسیدن فصل گرما میزان شیوع بیماری کاهش یابد.

عارف نیا با بیان اینکه متأسفانه روز جمعه جنگل النگدره گرگان مملو از جمعیت بود، یادآور شد: این اقدام کاملاً اشتباه است و مردم با پیروی از «کمپین #در_خانه_بمانیم»  انتقال کرونا را قطع کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه مردم عادی به استفاده از ماسک نیاز ندارند، ابراز داشت: مردم با ایثار و فداکاری کاری کنند که ماسک و اقلام بهداشتی به دست بیماران و پرسنل درمانی برسد و از انباشت این اقلام بیش از نیاز خود خودداری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار