رئیس انجمن ویروس شناسی ایران و استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بخشی از کیت مورد نیاز برای انجام تست کرونا در گلستان با همکاری خیران خریداری شده است.

خرید کیت مورد نیاز گلستان توسط خیران/جواب ۲۴ ساعته اعلام می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیجان تبرایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: بخشی از مواد و کیت مورد نیاز برای انجام آزمایش کرونا با همکاری خیران خریداری شده و ظرف یک الی دو روز آینده تست کرونا در گلستان گرفته خواهد شد.

وی افزود: همچنین با وزارت خانه هماهنگ شده که کیت مورد نیاز استان را در اختیار ما قرار دهد و امروز نتایج این رایزنی مشخص خواهد شد.

تبرایی بیان کرد: دستگاه مورد نیاز برای تشخیص این بیماری در استان وجود داشت اما نیازمند دستگاه پشتیبان بودیم که با کمک خیران تهیه شده و به زودی وارد استان می شود.

وی با توضیح این که با همان دستگاه اولیه هم امکان تشخیص بیماری وجود داشت، گفت که خیران در خصوص خرید تجهیزات و مواد ۴۰۰ میلیون تومان به استان کمک کرده اند.

تبرایی با بیان این که امروز مشخص خواهد شد که کی اولین نمونه تست می شود، ادامه داد: جواب آزمایش ظرف ۲۴ ساعت آماده می شود و تشخیص نهایی با وزارت خانه خواهد بود که برای جلوگیری از پراکندگی آمار کدام بخش (استان و یا وزارت خانه) جواب را اعلام کنند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار